نوکیا اولین ارائه دهنده ویندوز ۸ بر روی تلفن‌های هوشمند

نوکیا بعد از روی آوردن به سیستم‌عامل مایکروسافت، روند تازه‌ای را در دنیای موبایل در پیش گرفته است. بعد از کمرنگ شدن بازار سیمبیان، این بار نوبت به سیستم‌عامل غول دنیای نرم افزار است که به عنوان هدف نوکیا در محصولات جدیدش مطرح شوند.

Nokia windows phone 8 model

به گزارش سه نسل به نقل از وبلاگینا ، در راستای همین موضوع استفان الوپ، مدیر مسئول نوکیا، اعلام نمود که این شرکت اولین ارائه کننده اسمارت فونی با سیستم عامل Windows Phone 8 خواهد بود.

در جریان برگزاری نشستی تحیلی، استفان الوپ ضمن اعلام این خبر و با یادآوری این موضوع که نوکیا تنها تولید‌کننده‌ای است که اسمارت‌فون با دموی ویندوز موبایل ۸ را عرضه نموده است، از روابط بسیار نزدیک نوکیا با مایکروسافت سخن گفت. وی در میان صحبت‌های خود به روابطی بسیار نزدیک‌تر نسبت به کمپانی‌های دیگر با مایکروسافت اشاره نمود که این موضوع می‌تواند نشان دهنده‌ی مزیت‌ها و ویژگی‌های اختصاصی ویندوز موبایل ۸ در تولیدات آینده‌ی نوکیا باشد.

در جریان این نشست تحلیلی، تاریخ دقیقی برای عرضه ویندوز موبایل ۸ و تولیدات دارای این سیستم عامل اعلام نشد، اما آقای الوپ با تاکید بر تاریخ اعلام شده از سوی کارشناس مایکروسافت، ماری جو فالی، مهر تاییدی غیر رسمی بر این شایعات گذاشت. بر اساس این شایعات، ویندوز موبایل ۸ در ماه سپتامبر در اختیار تولید‌کنندگان خواهد بود و بعد از آن و در ماه نوامبر اولین تلفن‌های هوشمند دارای این سیستم‌عامل قدم به دنیای موبایل خواهند گذاشت.

همچنین شایعاتی از ارائه همزمان ویندوز ۸ و اولین اسمارت‌فون دارای ویندوز موبایل ۸ (آپولو)‌ وجود دارد که در صورت به حقیقت پیوستن آن‌ها، باید منتظر اولین اسمارت‌فون دارای سیستم عامل ویندوز‌ موبایل  ۸ در ماه اکتبر باشیم.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.