نوکیا بیستمین برند سبز دنیا شد

اصول اخلاقی سازگار با محیط زیست در تمام گوشی‌های نوکیا اعمال می‌شود، اما هنوز هم برای حضور مدل‌های دوستدار محیط زیست قهرمان جایی هست.

شما می‌توانید انواع و اقسام گوشی‌های نوکیا را خریداری کنید؛ مهم نیست چه رنگ و مدلی را انتخاب می‌کنید. مهم این است که گوشی‌ای را بخرید که با کره زمین مهربان باشد، زیرا گوشی‌های نوکیا با اهداف زیست محیطی تولید می‌شوند. مانند نوع موادی که در ساخت گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از همه مهم‌تر، موادی که نباید در ساخت آنها به کار روند.
امکانات ذخیره انرژی و استفاده از بسته‌بندی قابل بازیافت نیز گواه دیگری بر سبز بودن و دوستدار محیط زیست بودن گوشی نوکیای شما است.

مبتکران دوستدار محیط زیست
ویژگی‌های‌ سازگار با محیط زیست در ساخت، استفاده و بازیافت تمام گوشی‌های نوکیا منعکس می‌شود. در عین حال، برخی گوشی‌ها ابتکارات و مشخصه‌های محیطی جدیدی دارند که می‌تواند به تدریج در تمام مجموعه اعمال شود. جدیدترین قهرمانان دوستدار محیط زیست نوکیا گوشی‌های Nokia 808 PureView، Nokia Lumia 610 و Nokia Asha 311 هستند.

چرا این گوشی‌ها شایسته چنین مقامی هستند؟
این گوشی‌ها مانند دیگر گوشی‌های نوکیا عاری از PVC، BFR و RFR هستند. Nokia Asha 311 از پلاستیک‌های زیستی و Nokia 808 PureView و Nokia Lumia 610 شامل فلزات بازیافتی ساخته شده است. تمام اجزای درونی این سه گوشی می‌تواند به عنوان مواد یا انرژی دوباره ساخته شود. بسته‌بندی کوچک شده نیز صددرصد قابل بازیافت است و دفترچه راهنمای کاربری نیز به صورت الکترونیک است تا نیاز به کاغذهای چاپی را کاهش دهد.

انرژی سبز
علاوه بر مواد تشکیل دهنده در ساخت گوشی‌های نوکیا، روش کار گوشی‌ها نیز در راستای دستور کار با محیط زیست سازگار است.
این سه گوشی قهرمان محیط زیست ویژگی‌‌های راندمان بالای انرژی مانند حالت ذخیره نیرو، تطبیق خودکار روشنایی صفحه‌نمایش و شارژرهایی با کمترین میزان مصرف انرژی در حالت استندبای دارند. Nokia 808 PureView و Nokia Lumia 610 به شما کمک می‌کنند تا زندگی سبزتری داشته باشید.
برنامه‌های کاربردی Nokia Transport، Nokia Maps و Nokia Drive از برنامه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده کنید، سریع‌ترین مسیر را با خوردو پیدا کنید، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی کنید یا شما را به مقصدتان راهنمایی می‌کند.
اما اینها تنها برنامه‌های دوستدار محیط زیست نیستند. فروشگاه مجازی نوکیا مجموعه برنامه‌های سبزی به نام Green Channel Collection دارد که به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر همه محتوا، بازی و برنامه‌های دوستدار محیط زیست را پیدا کرده، آنها را دانلود و در گوشی خود نصب کنید. (توجه: سرویس‌ها و برنامه‌ها در برخی کشورها قابل دسترس نیستند.)

بیش از یک بازی
فعالیت‌های توسعه پایداری به این معنی نیست که نمی‌توان از جلوه‌های سرگرمی استفاده کرد.
بازی هیجان‌انگیز Climate Mission 3D شما را برای کاهش گرم شدن کره زمین به طور مجازی به چالش می‌کشد. این بازی شامل سه چالش مختلف می‌شود که باید میوه‌ها را شکار کرده و درختان جدید بکارید، صخره‌های کوچک یخی را به هم وصل کنید تا تبدیل به یخچال‌های بزرگ شوند یا برای ساختن آشیانه، خار و خاشاک جمع کنید. از نکاتی که این بازی آموزش می‌دهد این است که چگونه می‌توان تاثیر بوم‌شناختی خود را کاهش داد.
این بازی از پیش در Nokia Asha 311 نصب شده است (در برخی از کشور در دسترس نیست). بازی دیگری به نام Green Farming نیز به بالا بردن سطح اطلاعات ما و زندگی سازگار با محیط زیست کمک می‌کند.‌
Climate Mission 3D در فروشگاه مجازی ویندوزفون نیز برای گوشی‌هایی نظیر Nokia Lumia 610 موجود است.
بنابراین، با وجود این قهرمانان محیط زیست نوکیا و این برنامه‌های عالی، هیچ عذری برای هیچ کدام از ما باقی نمی‌ماند که از نجات زمین طفره رویم.

نوکیا بیستمین برند برتر سبز دنیا
وجود چنین کارنامه افتخارآمیزی باعث شده نوکیا به عنوان یکی از برترین برندهای سبز دوستدار محیط زیست جهان معرفی شود. نام نوکیا در این فهرست در جایگاه بیستمین برند سبز دوست‌دار محیط زیست به همراه دیگر شرکت‌های سبز دیگر در سراسر دنیا به چشم می‌خورد.
این رتبه از تلاش‌های نوکیا برای ایجاد کسب و کار سبزتر پشتیبانی می‌کند؛ این رتبه‌بندی مانند ارائه پروفایل زیست محیطی برای  قهرمانان دوست‌دار محیط زیست، گام دیگری در سفر نوکیا برای تولید گوشی‌های پایدارتر است. در واقع، گزارش توسعه پایداری ۲۰۱۱ بر اقدامات بزرگی که شرکت انجام داده است تأکید می‌کند و قرار گرفتن در جایگاه بیستمین برند سبز دنیا نشان می‌دهد تاکنون این اقدامات در راه درستی پیش رفته است.

‌تقریبا ده سالی است که نوکیا از درون شرکت و در میان مشتریانش در حال اجرای فعالیت‌های توسعه پایدار است. نوکیا تأثیر هر محصول بر محیط زیست را از طریق تخمین چرخه حیات (LAC) ارزیابی می‌کند و هر کدام از محصولات، پروفایل زیستی دارند که راندمان زیست‌ محیطی روند تولیدش توصیف می‌کند. از آن به بعد، نوکیا چندین گوشی جدید قهرمان محیط زیست معرفی کرده (۷۰۰ Nokia 808 PureView, Nokia Asha 311, Nokia Lumia 610, Nokia Asha 200, Nokia Asha 201, Nokia) و روی برنامه‌های صنعت سبز بهبود متمرکز شده است. این تمرکز طی ده سال گذشته بیشتر شده و محصولات جدید به پیشرفت و صدرنشینی در استانداردهای جهانی ادامه می‌دهند. با ارتقای سطح آگاهی عمومی مثبت، نوکیا برنامه‌های بازیافت موبایل در سطح ۱۰۰ کشور را تجدید کرد. این شرکت در میان چندین رتبه‌بندی پایداری بین‌المللی مانند شاخص پایداری Dow Jones، Greenpeace Guide to Greener Electronics و فهرست پایدارترین شرکت‌های جهان در Forbes در میان ۵ برند برتر بوده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.