نوکیا در جست‌وجوی مدیرعامل

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پیش‌بینی شده است همزمان با واگذاری کامل مرکز تولید گوشی و خدمات نوکیا به شرکت مایکروسافت در پایان مارس ۲۰۲۲، مدیرعامل تازه این شرکت فنلاندی به صورت رسمی معرفی شود.
  
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، جست‌وجوی طولانی شرکت نوکیا برای پیدا کردن مدیرعامل تازه همچنان ادامه دارد و این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، این شرکت فنلاندی جست‌وجوهای خود را در سیستم داخلی دنبال می‌کند و این در حالی است که درهای شرکت نوکیا برای مدیران خارجی نیز همچنان باز مانده است.
 
زمانی که نوکیا خبر واگذاری مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات خود به شرکت مایکروسافت را منتشر کرد، "استیفن ایلاپ"(Stephen Elop) که مدیریت گروه شرکت‌های نوکیا را برعهده داشت از سمَت خود برکنار شد. البته او همچنان به عنوان مدیر مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات نوکیا را در اختیار گرفت و طی چند ماه قبل زیر نظر شرکت مایکروسافت اداره این بخش را انجام داد.
 
با این اتفاق شرکت نوکیا به دنبال انتخاب مدیرعامل تازه برای گروه شرکت‌های خود بود.
 
"راجیو سوری"(Rajeev Suri) مدیر مرکز مخابراتی NSN نوکیا را برعهده دارد که گفته می‌شود این مرکز پس از واگذاری بخش تولید گوشی به مایکروسافت حدود ۹۰ درصد درآمدهای شرکت نوکیا را تامین می‌کند و احتمال می‌رود که او یکی از نامزدهای اصلی برای این موقعیت شغلی باشد.
 
"تیمو ایهاموتیلا"(Timo Ihamuotila) مدیر مالی نوکیا نیز از جمله اشخاصی محسوب می‌شود که منابع آگاه اعلام کرده‌اند برای در اختیار گرفتن پست مدیرعاملی روی او فکر شده است.
 
هنوز خبری در مورد گزینه‌های خارجی که احتمال مدیرعامل شدن در شرکت نوکیا را در اختیار دارند خبری منتشر نشده است، اما باید توجه داشت که رقابت بین این دو مدیر داخلی برای در اختیار گرفتن سمَت یاد شده بسیار نزدیک است.
 
پیش‌بینی شده است که همزمان با واگذاری کامل مرکز تولید گوشی و خدمات نوکیا به شرکت مایکروسافت، مدیرعامل تازه این شرکت فنلاندی به صورت رسمی معرفی شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این بخش از شرکت نوکیا تا پایان ماه مارس به صورت کامل در اختیار مایکروسافت قرار گیرد و هم‌اکنون این فرآیند مراحل قانونی و امنیتی خود را پشت‌سر می‌گذارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.