نوکیا نرم‌افزار کتابخوان خود را عرضه کرد

۲۵
اردیبهشت

نوکیا نرم‌افزار کتابخوان خود را عرضه کرد

همکاران سیستم- شرکت نوکیا از عرضه نرم‌افزار کتابخوان خود در برخی از کشورهای جهان خبر داده است. این نرم‌افزار در حال حاضر بر روی همه گوشی‌های لومیا قابل نصب است و از ویژگی‌هایی مثل قابلیت تنظیم اندازه دلخواه کاربر و مطالعه در شب برخوردار است.

به گزارش وب سایت mashable، نوکیا هم اکنون نرم‌افزار کتابخوان خود را که به نوکیا ریدینگ معروف است در برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان، ایتالیا، فرانسه، روسیه، اسپانیا و بریتانیا عرضه کرده است. نوکیا که برای راه‌اندازی و عرضه این کتابخوان نرم‌افزاری با ناشران بزرگی مثل پنگوئن، هاشِت و پیرسون همکاری کرده، اعلام کرده است که این نرم‌افزار قادر به عرضه طیف وسیعی از محتواها به زبان‌های محلی کاربران است.

یکی از ویژگی‌های این کتابخوان نرم‌افزاری این است که برای بزرگ‌نمایی حروف در آن از نرم افزار cleartype شرکت مایکروسافت استفاده شده است. کاربران به کمک این نرم‌افزار می‌توانند فونت کتاب‌های الکترونیکی موجود بر روی کتابخوان خود را بزرگ کنند، بی‌آنکه از کیفیت آن کاسته شود. قابلیت مطالعه در شب نیز از جمله دیگر ویژگی‌های این کتابخوان است. در این حالت پس زمینه کتاب‌ها به رنگ سیاه و فونت‌ها به رنگ سفید در می‌آید و کار مطالعه در شب را آسان می‌کند. این نرم‌افزار هم‌اکنون بر روی گوشی‌های خانواده لومیا، یعنی مدل های ۹۰۰، ۶۱۰، ۷۱۰ و ۸۰۰ قابل نصب است.

بر اساس این گزارش، نوکیا قول داده است در آینده نزدیک قابلیت‌های بیشتری به نرم‌افزار کتابخوان خود اضافه کند. افزودن کتاب‌های صوتی و اشتراک مجلات خبری آنلاین از جمله قابلیت‌هایی است که نوکیا قول آن را به کاربران داده است.

قرار است این نرم‌افزار در هفته جاری وارد فروشگاه نرم‌افزاری نوکیا کالکشن شود.

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.