نوکیا Qt را هم فروخت

شرکت فریم ورک چند پلتفرمی Qt که سال ۲۰۰۸ توسط نوکیا خریداری شد به زودی دستاورد شرکت فنلاندی Digia خواهد بود.
شرکت Digia اظهار داشت که آن ها برای بدست آوردن تمامی دارایی های نرم افزاری، تجاری Qt و همچنین انتقال کارمندان آن از نوکیا به توافق رسیده اند. این توافق در حالی صورت می گیرد که تنها چند هفته از اعلام ضرر و زیان های وارده به بزرگترین سازنده پیشین تلفن همراه می گذرد.
Digia در بیانیه ای اظهار داشت که آنها در نظر دارند Qt را خریداری و بلافاصله آن را برای دستگاه های آندروید، iOS و Windows 8 توانمند سازند.
Qt فریم ورکی است که حدود نیم میلیون از برنامه نویسان و توسعه دهندگان از آن برای ساخت برنامه های چند پلتفرمی در حوزه های مختلف صنعت – از هوا فضا تا دستگاه های پزشکی- بهره می برند. این فریم ورک توسعه دهندگان را قادر می سازد تا در نوشتن برنامه هایی مبتنی بر سیمبیان و MeeGo توانمند باشند.
Qt در سال ۲۰۰۸ از بنیانگذاران اصلی آن Trolltech خریداری شد. اما هفته گذشته بیش از ۵۰ کارمند آن در اداره های استرالیا و بریسبان نوکیا بر علیه سیاست و تصمیمات این شرکت برای بستن این دفاتر خود اعتراض کردند. اما نوکیا در واکنش به این اعتراضات اظهار داشت که آن در نظر دارد ۱۲۵ کارمند Qt را از نوروژ و آلمان به Digia منتقل کند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ZDnet، این معامله یکی دیگر از استراتژی های نوکیا برای کاهش در هزینه ها جهت حفظ موقعیت و چارچوب اصلی این شرکت است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.