نویسنده روزنامه السفیر لبنان؛ ایران را کشور دائم درانقلاب معرفی کرد

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘گراسیا بیطار’ طی یادداشتی که در شماره امروز روزنامه ‘السفیر’ لبنان منتشر کرده با اشاره به اینکه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران به هیچ وجه واقعیت های جامعه ایران را تغییر نداده، ادامه می دهد: ایرانی ها در هر لحظه رو به جلو حرکت می کنند و در تمامی خیابان های این کشور خودروهای ساخته شده در ایران را می توان مشاهده کرد.

در پایتخت این کشور حوالی ۱۷ میلیون نفر در حال زندگی هستند و ایرانی ها زبان، نام، پوشش و غذاهای بسیار جالب توجهی دارند.

این نویسنده لبنانی درخصوص واقعیاتی که بانوان ایرانی با آنها روبرو هستند، می نویسد: زن ایرانی زیر سایه جمهوری اسلامی با آزادی کامل زندگی کرده و زنانی را می بینیم که در حین رانندگی، با جرات تمام از حق خود دفاع می کند.

درایران علاوه بر حجاب سنتی، پوششی ابتکاری می بینیم که بویژه دختران جوان ایرانی آنها را انتخاب کرده وبه حجاب ملی معروف شده است، آن هم در کشوری که زنانش حجاب را فراموش نکرده وتابلوهایی در رستوران ها و اماکن عمومی دیده می شود که این امر را تذکر می دهد.

پیروزی انقلاب اسلامی که مواضعش تحریم های زیادی را علیه این کشور در پی داشت، باعث شد که ایرانی ها به خودباوری برسند تا جایی که نسبت باسوادی از ۲۷ درصد، در سال ۱۹۷۷ میلادی به نسبت ۹۱ درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی رسید.

این لبنانی با اشاره به مقدماتی که مقامات ایرانی برای میزبانی اجلاس سران جنبش غیر متعهد تدارک دیدند، می نویسد: این اتفاق دیپلماتیک، بزرگترین در نوع خود از زمان پیروزی انقلاب اسلامی است.

ایران همچنین ارزش بسیار زیادی برای نیروهای انسانی ودانشمند خود قایل است و در راستای توسعه برنامه های هسته ای خود از اینکه از نمونه های خارجی کمک بگیرد، ابایی ندارد اما این کشور در راستای این برنامه های علمی خود با ترور برخی دانشمندان خود مواجه شده، تا جایی که بوسیله انفجارهای تروریستی، طی سه سال، پنج تن از بزرگان دانش هسته ای خود را از دست داده است.

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۳۰**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۵۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.