نیاز اندونزی به سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر

چهارشنبه ۴ مرداد – ۰۳:۴۶:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آرا- نیاز اندونزی به سرمایه گذاری خریداران ال ان جی در اجرای پروژه های استفاده از انرژی های تجدیدپذیر .
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، جی دی یی پرادنیانا، معاون رئیس سازمان نظارت بر بخش نفت و گاز اندونزی (بی پی میکس) گفت: به خریدارن ال ان جی پیشنهاد داده ایم که این کشور را در بخش توسعه انرژی های تجدیدپذیر یاری دهند، زیرا این کشور به سبد متنوع سوخت نیاز دارد.
وی افزود: خریداران ال ان جی به این روش می تواننداز گاز استفاده کنند، ضمن آن که نیازهای انرژی اندونزی نیز برطرف خواهد شد.
پردانیانا اظهار کرد: این سازمان در حال تهیه پیش نویس جزئیات این سیاست است، ضمن آن که این طرح احتمال دارد برای خریداران موجود یا جدیدی که خواهان تمدید قراردادهای خرید ال ان جی از اندونزی هستند، به کار گرفته شود.
اندونزی خواهان این است که انرژی خورشید یا دیگر منابع انرژی تجدیدپذیر نقش بیشتری در سبد انرژی این کشور داشته باشند تا بتواند مصرف نفت خود را کاهش دهد.
بنا بر آمار وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی، دولت این کشور قصد دارد سهم انرژی های تجدیدپذیر در سبد انرژی خود را که هم اکنون صفر است تا سال ۲۰۲۵ به ۵ درصد افزایش دهد.
بنا بر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اندونزی پس از قطر، دومین صادرکننده بزرگ ال ان جی جهان در سال ۲۰۱۰ بوده است.
این کشور بخش عمده ای از گاز خود را در قالب ال ان جی و بر پایه قراردادهای بلندمدت ۲۰ تا ۲۵ ساله به ژاپن، کره جنوبی، چین و چند کشور دیگر صادر می کند؛ این در حالی است که صنایع اندونزی در پی کمبود گاز، دچار آسیب شده است

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۵۱۵۴۶۲۲۲۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.