نکاتی برای کاهش هزینه ارسال پیامک

۲۸اردیبهشت،

نکته‌هایی جالب و کارآمد در باب ارزان‌تر محاسبه شدن پیامک‌ها برای پیامک‌بازهای حرفه‌ای!
پیا‌مک‌هایی که فقط حاوی علامت سوال یا هر نوع علامت دیگر باشند، بسته به زبان گوشی‌ها، تعرفه‌ متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال اگر مشترک زمانی که می‌خواهد پیامکی فقط حاوی علامت ارسال کند، زبان گوشی‌اش فارسی باشد، پیامک او فارسی محاسبه شده و زمانی که زبان گوشی او لاتین باشد، پیامش لاتین محاسبه می‌شود.
اگر زبان گوشی‌ مشترک فارسی باشد، پیامک، فارسی محسوب شده و زمانی که زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود و پیام‌هایی که با حرف فارسی آغاز شده و با شکل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می‌شوند.
ممکن است بعضی مشترکان خواسته یا ناخواسته به ارسال پیامک خالی اقدام کنند، این دسته از مشترکان باید توجه داشته باشند که هنگام ارسال، زبان گوشی خود را فارسی کنند تا آن پیامک فارسی محاسبه شود؛ در غیر این صورت اگر زبان گوشی در زمان ارسال پیامک لاتین باشد، حتی پیامک خالی نیز برای آن‌ها مثل پیام لاتین محاسبه شده و باید تعرفه پیامک لاتین را پرداخت کنند.
اما در پیامک‌هایی که فقط حاوی عدد می باشند نیز این قانون صدق می‌کند و بسته به زبان گوشی فارسی یا لاتین محاسبه می‌شوند.
هم‌چنین این موضوع در پیام‌هایی که فقط حاوی اشکال هندسی می باشند، نیز صادق است؛ به این معنی که اگر زبان گوشی‌ مشترک فارسی باشد، پیامک او فارسی محسوب شده و زمانی که زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود و پیام‌هایی که با حرف فارسی آغاز شده و با شکل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می‌شوند.
به گزارش ایسنا تعرفه هر پیامک‌ لاتین همراه اول به مبلغ ۲۲۲ ریال و هر پیام فارسی به مبلغ ۸۹ ریال است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.