نکاتی برای پیشگیری از بیماری‌های استخری

۰۱ تیرماه ۱۳،

مسئولان استخرهای شنا باید شناگران را از نظر سرماخوردگی، جوش، بثورات پوستی و غیره معاینه ظاهری کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، مدیران و مسئولان استخرهای شنا باید مواردی را کنترل و اجرا کنند از جمله اینکه باید شناگران را از نظر سرماخوردگی، جوش پوستی و غیره معاینه ظاهری کنند.

زندگی شهرنشینی و کار در محیط‌های بسته نیاز مردم به تفریح سالم و فرح‌بخش را روز‌به‌روز بیشتر می‌کند و استفاده از استخرهای شنا نیز یک تفریح سالم به شمار می‌رود، دین مبین اسلام نیز بر امر یادگیری شنا تاکید دارد.

با توجه به استفاده اشخاص مختلف از استخرها، این محیط‌ها می‌توانند سبب انتقال بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های پوستی، قارچی، اختلالات روده‌ای، اسهال و ناراحتی‌های چشمی و گوشی شوند، لذا کنترل بهداشتی آب استخرهای شنا برای حفظ سلامت شناگران و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها بسیار اهمیت دارد.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه نکات و مقررات بهداشتی لازم‌الاجرا توسط شناگران گفت: شناگران باید قبل از ورود و به هنگام خروج از استخر دوش گرفته و بدن خود را شستشو دهند.

محمدرضا احمدپور افزود: کسانی که دچار بیماری‌های پوستی، قرمزی چشم، سرماخوردگی، ترشحات گوش و بینی و یا هر گونه بیماری واگیردار می باشند از ورود به استخر اجتناب کنند.

وی بیان کرد: استفاده هر شناگر از مایو، کلاه شنا، بینی‌بند و حوله اختصاصی ضروری است.

این کارشناس تصریح کرد: شناگران پس از دوش گرفتن و قبل از ورود به استخر باید از داخل حوضچه حاوی مایع ضدعفونی کننده عبور کنند و ۱۵ ثانیه در آن توقف داشته باشند.

احمدپور گفت: اشخاص باید پیش از ورود به استخر اجابت مزاج کرده و مثانه خود را خالی کنند و حداقل دو ساعت قبل از شنا غذا نخورند.

وی به مواردی که مدیران و مسئولان استخرهای شنا باید کنترل و اجرا کنند هم اشاره کرد و ابراز داشت: مسئولان استخرهای شنا باید شناگران را از نظر سرماخوردگی، جوش پوستی و غیره معاینه ظاهری کنند.

احمدپور عنوان کرد: اجتناب از پذیرش مراجعان بیش از حد ظرفیت استخر نیز از وظایف مسئولان استخرهاست و حداقل مساحت مورد نیاز هر نفر شناگر ۲٫۲ متر مربع است.

وی گفت: نظافت و گندزدایی اطراف محوطه، رختکن، دوش‌ها و سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوها، علائم اخطار و اخطار و پیام‌های بهداشتی در محوطه استخر الزامی است.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: حضور نجات غریق با امکانات کمک‌های اولیه و وسایل نجات غریق از ملزومات استخرهای شنا است.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.