نکاتی درباره تزیین اتاق نشیمن

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

در هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مکان است؛ بنابر این باید در تعیین دکوراسیون آن توجه بیشتری iبه خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال بسیارزیبا داشته باشد. با iبه کاربردن اندکی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه ، گلدان و … می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی دلپذیر و بسیارزیبا ساخت. برای تزیین اتاق نشیمن راههای مختلفی وجود دارد که ما در اینجا چند مورد آن را ذکر می کنیم.
۱) محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. iبه طور مثالً می توانید نقطه ای را iبه عنوان مرکز در نظر بگیرید و مبلها را مقابل آن بچیینید ( مثل شومینه یا تلویزیون). همچنین می توانید iبه جای این که کاناپه را iبه دیوار بچسبانید. آن را کمی با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری بسیارزیبا یا گلدانی گل قرار دهید.
۲) در اتاق نشیمین خود، از رنگ های ملایم استفاده نمایید. همان طور که می دانید، رنگ ها تأثیر مهمی در روحیه اشخاص دارند؛ پس با توجه iبه رنگ های استفاده شده، اتاق نشیمن می تواند مکانی دلهره زا، دلپذیر یا آزاردهنده باشد؛ بنابر این با انتخاب رنگ های ملایم و مناسب برای دیوارها، مهمترین اصل برای تعیین دکوراسیون اتاق نشیمن را iبه انجام رسانده اید. شما دوست دارید که اتاق نشیمنتان فضایی گرم و دوستانه داشته باشد و باید گفت یکی از رنگ هایی که این خصوصیات را دارد، رنگ سبز است. با استفاده از سایه های مختلف رنگ سبز می توان اتاق نشیمنی بسیارزیبا و دلپذیر ساخت.
۳) استفاده از آینه برای بزرگتر iبه نظر رسیدن فضا بسیار مناسب است. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، اصلا نگران نباشید؛ زیرا با نصب یک آینه بزرگ بر روی دیوار، می توانید تا حد بسیاری فضا را بزرگتر جلوه دهید. البته باید دقت نمایید که سمت مقابل آینه شلوغ نباشد.
۴) برای تزیین اتاق نشیمن می توانید از وسایل کوچک و بسیارزیبا استفاده نمایید. iبه طور مثالً در کنار کاناپه میز گرد کوتاهی قرار دهید و روی آن چند جلد مجله یا کتاب بگذارید. همچنین سعی نمایید در گوشه و کنار از گلدان های گل استفاده نمایید تا فضا نشاط انگیز شود.
۵) مجسمه های بسیارزیبا، نقش مهمی در آراستگی اتاق نشیمن دارند. گوشه های اتاق و روی میزها iبهترین مکان برای قراردادن مجسمه ها می باشند. البته چنانچه اتاق نشیمن شما کوچک باشد. iبهتراست از مجسمه های کوچک iبه تعداد کم و یا تنها یک مجسمه بزرگ استفاده نمایید. دقت نمایید که این مجسمه ها حتما نباید گرانقیمت باشند.
۶) آباژورها و چراغهای رومیزی، از دیگر لوازمی می باشند که در بسیارزیبایی محیط تأثیر بسزایی دارند. iبهتر است آنها را در گوشه های اتاق و کنار مجسمه ها قرار دهید.
همان طور که دیدید، تزیین خانه و بویژه اتاق نشیمن iبه شما اجازه می دهد تا از قدرت ذوق و خلاقیت خود iبه iبهترین شکل استفاده نمایید. توجه نمایید که وسایل نامبرده شده در بالا، iبه هیچ عنوان حتماً نباید گران قیمت باشد، بلکه انواع ارزان قیمت آنها همراه با کاربرد اندکی ذوق و سیلقه تءثیر بسیاری در بسیارزیبایی فضای خانه خواهند داشت.

تبیان

ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.