نکات زیست محیطی باید در ساخت وسازها رعایت شود

۱۳م اسفند ،

ˈعلیرضا رهایی ˈ روز دوشنبه در همایش ساخت و ساز پایدار دردانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود : انتخاب مصالح ساختمانی یکی از جنبه های مهم ساخت و ساز به منظور کاهش مصرف انرژی ، کاهش آلودگی هوا و توسعه پایدار است.

وی اظهار داشت: ازاین رو نهادهای کشور باید به منظور رعایت نکات زیست محیطی چارچوب هایی وضع کنند و وزارت مسکن ، راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی باید با جدیت در این عرصه وارد عمل شود.

وی یادآور شد : همان گونه که در بخش هندسی ساخت و سازها ضوابط وجود دارد باید برای بخش زیست محیطی و توسعه پایدار ساخت و سازها هم ضوابط تدوین شود.

رهایی خاطرنشان کرد : متاسفانه هنوز مبحث محیط زیست و توسعه پایدار در دولت ها و جوامع عمومی جا نیافته است و در این زمینه دولت های جهان با ضعف های عمده ای مواجه می باشند . این در حالی است که با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و توسعه پایدار این مبحث باید در تمام تصمیم گیری های دولت ها درجوامع بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه امیر کبیر گفت: در ایران نیز مبحث توسعه پایدار در حد تحقیقات دانشگاهی باقی مانده است و در سطح جامعه به آن توجه نمی شود .چنانچه بسیاری از کارخانه های بزرگ خودرو سازی کشور هنوزاستانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند و از این رو روزانه حجم بسیاری آلودگی وارد هوا می گردد.

همایش ساخت و ساز پایدار امروز – دوشنبه – با حضور محققان و متخصصان بخش ساخت و ساز و توسعه پایدار در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

در این همایش موضوعاتی همچون رهیافت کنفرانس ریو + ۲۰ در ساخت و ساز پایدار ، آیین نامه امتیاز دهی زیست محیطی در ساختمان ، جانمایی ساختمان و پایداری ، کاهش مصرف و بازیافت آب در صنعت ساختمان ، مدیریت پسماند و استفاده از مواد بازیافتی در صنعت ساختمان سازی ، کیفیت هوای داخلی ساختمان و مدل سازی اطلاعات ساختمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

علمی ( ۳) **۹۰۱۴** ۱۵۸۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.