نکونام در تذکر شفاهی:طرح برخی مباحث اضافی، وقت مجلس را می گیرد

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۰۶:۵۵:۳۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – توکلی، نکونام و یوسف نژاد در تذکرهای جداگانه نسبت به بندی از لایحه بودجه ۹۱ که درباره واگذاری تملک دارایی ها به بخش خصوصی است، انتقاد کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدابراهیم نکونام در نشست علنی امروز (شنبه ۲۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۱ کل کشور در بخش درآمدی در تذکری شفاهی و با استناد به آیین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه با طرح برخی پیشنهادها نباید وقت مجلس را گرفت، افزود: هم بند ۸-۹ و هم بند ۸-۸ تمامی موارد پیشنهاد شده، در صورت رأی نیاوردن نیز در ماده ۲۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه  قید شده است.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصولا برخی مباحث اضافی وقت مجلس را می گیرد.
بندی که با علم اقتصاد سازگار نیست
احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم نیز در تذکر دیگری در رابطه با جزء ۹ بند ۸ لایحه بودجه ۹۱ اظهار کرد: موضوع ماده ۲۲۰ با این بند مرتبط است اما امکان برنامه پنجم مقید است، در صورتی که این بند تمام قیودی که در ماده ۲۲۰ از سوءاستفاده ها جلوگیری می کند، حذف شده است.
وی ادامه داد: این بحث با علم اقتصاد نیز سازگار نیست چون قیدها حذف شده و برای تصویب نیاز به دوسوم رأی دارد.
محمدرضا باهنر که ریاست بخشی از نشست علنی عصر امروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر رئیس مرکز پژوهش های مجلس بیان کرد: اضافه کردن عبارت “براساس قوانین ذیربط قانون اساسی” مشکل این بند را حل می کند.
علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری نیز در تذکر دیگری درباره این بند، با تاکید بر اینکه لایحه بودجه باید برشی از قانون برنامه پنجم باشد، گفت: ما نمی توانیم در لایحه بودجه قانون دائمی را اصلاح یا نقض کنیم.
وی تصریح کرد: این کار بسیاری از محدودیت ها و قیودی که در ماده ۲۲۰ برنامه پنجم آمده است را تحت تاثیر قرار می دهد و بنابراین برای تغییر قانون نیز نیاز به رأی بالا داریم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۸۵۵۳۸۴۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.