نکونام: دو قدم دیگر تا جام جهانی مانده است

۱۵خردادماه،

جواد نکونام در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: واقعیت این است که دیدار برابر قطر مهم‌ترین بازی زندگی‌ام بود. سختی‌های زیادی داشت. از پیش از بازی فشار و استرس زیادی به ما وارد شد. استرس یک طرف قضیه بود و از طرف دیگر ترس نتیجه نگرفتن داشتیم. البته با این استرس روحیه‌ی مابالاتر رفت؛ چون می‌دانستیم یک کشور پشت سر ماست. فکر می‌کنم کمک و روحیه‌ای که مردم به ما دادند همیت جدی را به وجود آورد و همه‌ی ما متوجه شدیم یک راه بیشتر نداریم و آن هم پیروزی بر قطر بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما از ابتدای کار و آغاز اردوی دوبی تنها به یک چیز فکر می‌کردیم و آن هم صعود به جام جهانی بود. درست است که در این دوره مساوی کردیم یا باختیم اما روحیه‌ای که مردم، رسانه‌ها و به‌ویژه کی‌روش به ما وارد کردند سبب شد دوباره در راه صعود به جام جهانی قرار بگیریم.

کاپیتان تیم ملی گفت: وقتی همه می‌گفتند این تیم لیاقت حضور در جام جهانی را دارد و کی‌روش تاکید می‌کرد بدون تمرین به خواسته‌مان نمی‌رسیم، متوجه شدیم راه صعود تیم ملی فقط از تمرین می‌گذرد.

نکونام دربارهٔ بازی با لبنان هم گفت: نباید فراموش کنیم که لبنان حریف دشواری است. درست است که با پیروزی برابر قطر قدم بزرگی برداشتیم اما هم‌چنان دو قدم دیگر باقی مانده است.

وی دربارهٔ‌ی جنگندگی بازیکنان تیم ملی در بازی برابر قطر هم گفت: روحیه و انگیزه‌ی بسیار بالایی داشتیم. پیش از بازی با هم قرار گذاشتیم که به هیچ وجه به خستگی فکر نکنیم و اگر زمانی در طول بازی خسته شدیم به بچه‌های بهزیستی فکر کنیم که پیش از سفرمان به دوحه به دیدارشان رفته بودیم و این‌چنین خستگی را برای خود بی‌معنا کنیم. این آمادگی را داشتیم که اگر با توان صد در صدی هم کارمان گره خورد توان ۱۲۰ درصدی بگذاریم.

کاپیتان تیم ملی دربارهٔ کارشکنی‌های قطر گفت: آنها از ابتدا برای ما مشکلاتی به وجود آوردند. هرچند این کار آنها بعضی مواقع ما را عصبانی می‌کرد اما سبب شد که غرورمان جریحه‌دار شود و این‌طور راحت‌تر به پیروزی برسیم.

نکونام در پاسخ به این سوال که شما بعد از پایان بازی اول شادی‌تان را با کی‌روش تقسیم کردید، افزود: من اول از همه شادی‌ام را با مردم تقسیم کردم. این برد کار کوچکی بود برای مردم و دیدید پس از پایان بازی ابتدا به سمت مردم رفتم. ضمن این‌که وقتی مربی تیم کنار تونل ایستاده باید به سمت او رفت و با او خوشحالی کرد. در این برد کی‌روش سهم فراوانی دارد. او مثل یک ایرانی نگران تیم ملی است. من این را می‌بینم. می‌دانم که او برای تک تک بازیکنان حریف برنامه و آنالیز دارد و برای کی‌روش به خاطر این پیروزی بسیار خوشحالم.

وی دربارهٔ‌ی حضور کریم باقری و خداداد عزیزی در دوحه گفت: روزی که ما در کمپ تیم‌های ملی تمریناتمان را آغاز کردیم حضور آن همه رسانه و پیشکسوت سبب بالا رفتن روحیه‌ی ما شد. وقتی پیشکسوتی مانند آقای ظلی با آن سن و سال به کمپ آمد ما را شرمنده کرد و همه‌ی اینها سبب شد وظیفه‌مان سنگین‌تر شود.

نکونام در پاسخ به این سوال که چرا شأن اشخاصی مانند علی کریمی حفظ نمی‌شود، گفت: فوتبال ایران برای علی دایی، علی کریمی، احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی‌کیا و غیره هیچ کاری نکرده و هیچ وقت شأن این بازیکنان بزرگ حفظ نشده است. این گردونه‌ای است که می‌چرخد و بدعت بدی است که در فوتبال ایران ایجاد شده است.

کاپیتان تیم ملی در پایان دربارهٔ‌ی دیدار برابر کره جنوبی هم گفت: بازی سختی خواهد بود اما بازی کره و ازبکستان که هفته بعد برگزار می‌شود و هم‌چنین دیدار ایران و لبنان می‌تواند کار ما را راحت کند. ما باید در بازی برابر لبنان به فکر تفاضل گل باشیم. اگر کره و ازبکستان مساوی کنند ما با برد برابر لبنان به صدر جدول می‌رویم و در بازی با کره این ما هستیم که سرنوشت را رقم می‌زنیم. اما اگر هریک از کره و ازبکستان شکست بخورند و ما لبنان را ببریم باز هم تا پیش از بازی با کره به رده دوم می‌رویم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.