نکونام: مهم است که در اهواز میزبان استقلال باشیم/ استقلال به من کلک زد

سرمربی فولاد از شرایط تیمش در اردوی تهران ابراز رضایت کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره وضعیت تیمش گفت: از چهارشنبه گذشته تواسنتیم دور هم جمع شویم. شیمبا چند روز دیرتر به ما اضافه شد. پنج‌شنبه اولین تست را دادیم و تمرین را شروع کردیم. از آذری و مدیریت کارخانه به خاطر هزینه‌های سنگینی که برای باشگاه انجام دادند تشکر می‌کنم. اهواز شرایط خوبی ندارد و نمی‌توانستیم در آن جا تمرینات خود را برگزار کنیم. در تهران با رعایت نکات بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها توانستیم شرایط تیمی را خوب حفظ کنیم.

او ادامه داد: در دیدار با استقلال هوادار حضور ندارد پس فرقی نمی‌کند بازی در کجا برگزار شود. امیدوارم تا آن زمان وضعیت کل کشور خوب شود. مسوولان استانی شرایط قرنطینه را سخت‌تر کرده‌اند تا وضعیت بهتر شود و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا کرونا از کشور دور شود. چیزی که برای ما مهم ایست این است که هواداران ما دوست دارند در شهر خودمان بازی کنیم و به امید خدا در ورزشگاه خودمان میزبان استقلال خواهیم بود.

نکونام درباره تهدید تیم‌های خصوصی به انصراف از لیگ برتر و پیگیری تمرینات فولاد با وجود اعتراض به برگزاری بازی‌ها گفت: من کاری به هیچ تیمی ندارم. آن زمان که لیگ برگزار می‌شد، گفتم که نباید برگزار شود. این صحبت من به خاطر تیمم نیست بلکه به خاطر جامعه فوتبال است. همه مخالف برگزاری لیگ هستند. اگر بتوانیم هر روز یک نفر کم‌تر را راهی بیمارستان کنیم، کار درستی انجام داده‌ایم و به نوعی به پرستاران که قهرمانان ما هستند استراحت دادیم. من بعضی صحبت‌ها را می‌خوانم و تعجب می‌کنم. ما نمی‌توانیم پروتکل‌های اسپانیا و آلمان را رعایت کنیم؛ شما می‌دانستید در اسپانیا هر بازیکن با هر ماشینی که روز اول به تمرین آمد، باید تا آخر با همان ماشین به تمرینات تیمش اضافه شود؟ شما می‌دانستید بازیکن حق ندارد به رختکن برود و در آن جا دوش بگیرد. در آلمان ۲ ماه تمرین کردند تا مسابقات شروع شود. مشکل این است که ما باید زیرساخت را رعایت می‌کردیم و همه نقاط را استاندارد می‌کردیم و سپس تمرین‌ها را شروع می‌کردیم. نمی‌شود هر کسی هر چیزی که گفت باور کنیم. من به پروتکل‌های اسپانیا مسلط هستم زیرا دوستانی دارم که در آن جا هستند و علاقه دارم که از آن‌ها درباره تمرین‌ها و پروتکل‌های‌شان بپرسم. در آلمان تیم‌ها یک ماه با هم تمرین کردند و سپس مسابقات شروع شد.

او افزود: امسال سال جام جهانی است و تیم ملی مهم است. آلمان ۹ مصدوم عضلانی داشته است. تیم اوساسونا در تمرینات ۵ مصدوم داشته است. می‌دانستید هر ۵۰ نفری که باید برای بازی به شهر دیگر بروند اتاق جدا داشته باشند؟ ما فقط می‌توانیم بگوییم خدایا لیگ را به امید تو برگزار می‌کنیم زیرا پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود. با یک بار از زیر دستگاه رد شدن که پروتکلی رعایت نشده زیرا یک تکل در تمرین می‌تواند برخورد و بیماری ایجاد کند. در کدام باشگاه دنیا مدام دست افراد کنار زمین تمرین اسپری است؟ فوتبال این چیزها نیست و با همه شغل‌ها فرق می‌کند و نباید آن را احساسی کرد. آن زمان که قرار بود تصمیم‌گیری شود، باید تمام مدیرها را جمع می‌کردند و از آن‌ها نظر می‌پرسیدند، شاید ۲ نظر به درد می‌خورد. سخت است در سالی که لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی، لیگ برتر و سال بعد هم باز همین مسابقات است، لیگ را برگزار کرد.

نکونام اضافه کرد: بازیکنان این‌گونه آسیب می‌بینند. نظر من این بود که لیگ را تعطیل می‌کردیم و شروع می‌کردیم به آماده‌سازی زیرساخت‌ها و ایجاد پروتکل‌های بهداشتی استاندارد و سپس بازی‌ها را آغاز می‌کردیم. سال بعد نه تیم امید داریم و نه تیم ملی پس لازم نبود ۴۵ روز استراحت به تیم‌ها داده شود. می‌توانستیم لیگ را دیرتر شروع کنیم و از آن طرف هم لیگ به جای این که اردیبهشت تمام شود، خرداد تمام شود. بازیکنان ملی‌پوش در معرض آسیب هستند. الان مهم نیست که چه کسی می‌تواند قهرمان شود. مهم سلامتی بازیکنان است. وقتی یک چیزی را شروع کردیم و اجبار است، بازیکن نمی‌تواند سرپیچی کند. بازیکن من آن قدر می ترسید که گفت من در ماشین می‌خوابم و می‌ترسم از این وضعیت. کرونا را من می‌گیرم و هیچ اتفاقی برای من نمی‌افتد اما اگر ناقل بیماری شوم و به یکی که سن بالایی دارد انتقال دهم، آن وقت چی؟ این پروتکل‌ها برای رعایت کردن و کم کردن تلفات بیماری است.

سرمربی فولاد درباره این که در صورت لغو لیگ امکان دارد تیمش سهمیه آسیا را نگیرد، تصریح کرد: نظر شخصی من این است که لیگ استراحت می‌خورد تا زیرساخت‌ها را آماده می‌کردیم و به تیم‌ها می‌گفتیم لیگ را ۲ ماه دیگر شروع کنیم. متاسفانه در کشور ما تا اعلام کردند بازی‌ها از فلان تاریخ شروع می‌شود تیم‌ها بدون تست کرونا وسط زمین ریختند و تمرین کردند، تازه بعضی تیم‌ها در زمان قرنطینه هم قایمکی تمرین می‌کردند. از لحاظ فنی، لیگ دیر شروع شد و قرار بود تا اردیبهشت برگزار شود و حالا هم که قرار است تا مرداد ادامه پیدا کند، بازیکن فوتبال در یک فصل چگونه باید بدنش را در اوج نگه دارد. بدنش از آهن نیست و مصدوم می‌شود. همه این‌ها برای سلامتی جامعه است و همین فوتبال برای سلامتی جامعه است. یک نفر هم کم‌تر مریض شود، یک نفر است. فوتبال قابل مقایسه با هیچ رشته‌ای نیست. بعضی مجبورند سرکار بروند و امرار معاش کنند اما فوتبالیست‌ها آن طور که من فکر می‌کنند همه دارا هستند و نیازی ندارند حتما الآن بازی‌ها برگزار شود.

وی درباره این که پاتوسی هنوز به تمرینات بازنگشته است گفت: ما به سازمان لیگ نامه زده‌ایم که اگر بازیکن ما نرسد ما بازی نخواهیم کرد و باید بازی ما را عقب بیاندازند. به هر حال آقایانی که این تصمیم را گرفته‌اند باید حواس‌شان به قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی باشد که چه زمانی به اتمام می‌رسد اما خدا را شکر در فوتبال ما همه همه‌چیز را می‌دانند! همه چیز امکان‌پذیر است و چیزی معلوم نیست. وقتی برنامه‌ریزی نداریم، همین می‌شود. مربی خارجی تیم ما می‌گوید قراردادش تمام شده و به اداره مالیات اسپانیا اعلام کرده که من تا این تاریخ نیستم و شغل دارم و به من حقوق بازنشستگی ندهید؛ الآن می‌گوید من باید چه کار کنم.

نکونام درباره مصدوم‌های تیمش گفت: ما تازه اول راه هستیم و این قصه سر دراز دارد. بازیکن ۳ ماه بدنسازی کرده که ورزشگاه‌ها درست شود اما نهایت ۴ یا ۵ ورزشگاه درست شد و با این وضعیت بازیکن فرسوده شده است. یک روز باید به بازیکن باید بگوییم تمرکز کن و یک بار باید بگوییم خسته نشو. برنامه ایران کاملا غیرحرفه‌ای است و سبب فرسوده شدن بازیکن می‌شود.

وی درباره طلبش از استقلال تاکید کرد: من از استقلال طلب دارم. امیدوارم در فوتبال ایران اتفاق بیافتد که تیم‌های بدهکار نتوانند بازیکن بگیرند. من از ۳ باشگاه طلب دارم اما این فوتبال ایران است و خیلی از مربی‌ها و بازیکن‌ها هستند که از چند باشگاه طلب دارند اما کسی رسیدگی نمی‌کند. درباره استقلال هم بگویم که طلب قراردادی من را پرداخت کردند و مالیات من را هم به من کلک زدند.  AFC در اولین فرصت صحبت به باشگاه می‌داند که چه بگوید زیرا من تمام مدارک را به صورت ترجمه شده برای آن‌ها فرستاده‌ام که باشگاه استقلال موظف به دادن طلب من بود. باشگاه استقلال مبالغی را که من برای مالیات داده بودم را به من برنگرداند و گفت که آن‌ها حساب شده و پولی به من ندادند. در فوتبال ایران مدیریت نداریم و غیر از آذری و ۲ یا ۳ نفر دیگر، مدیر نداریم. مدیری مثل کی‌روش به این فوتبال آمد و او را فراری دادیم.

نکونام در حاشیه اردوی تیمش در تهران که در هتل المپیک برگزار می‌شود، درباره تهدید فیفا به تعلیق فوتبال ایران به خاطر اساس‌نامه‌ای که در فدراسیون فوتبال وجود دارد،‌ خاطرنشان کرد: از لحاظ این که فوتبال ما به سلامت برسد،‌ من موافق هستم این اتفاق بیفتد چون مجبور می‌شویم خودمان را درست کنیم. ما در حال حاضر موقعی که می‌خواهیم آمار مالیات یا بدهی‌های خود را فهرست کنیم یا قراداد خود را اعلام کنیم، دروغ می‌گوییم. من امیدوارم فوتبال ما تعلیق نشود اما اگر این اتفاق بیفتد ما باید خودمان را درست کنیم.

او درباره غرامت مارک ویلموتس گفت:‌ من وقتی که به فدراسیون آمدم گفتم که می‌خواهم در تیم ملی یاد بگیرم و دنبال پول و جایگاه نبودم اما این‌ها با شما شوخی ندارند و در هر صورت آن‌ها پول‌شان را می‌خواهند. اگر اشتباهی وجود داشته است،‌ باید شهامت این را داشت که آن را اعلام کرد. قراردادهای بدتر از ویلموتس هم وجود داشته است.

سرمربی فولاد خوزستان افزود: وقتی بایرن مونیخ وقتی سرمربی خود را انتخاب می‌کند، باید  بروید ببیند از کجا او را آورده‌اند. ما یک کلاس مربی‌گری رفتیم و یک استاد از اروپا آمده بود. ۹۵ درصد کسانی که در کلاس ما آمده بودند در خیابان هم به آن‌ها تیم نمی‌دهند. کسانی که به فوتبال علاقه دارند و می‌خواهند کار کنند، ردی از آن‌ها نیست و نمی‌گذارند کار کنند. الان ما باید برای آینده خود مربی بسازیم. آیا ما تا به حال این کار را کرده‌ایم؟ اگر کسی است که با ما مخالف باشد، می‌خواهیم او را از ریشه بزنیم و این نتیجه فوتبال ما می‌شود.

نکونام درباره حضور دلال در فوتبال ایران گفت: امیدوارم این مساله حل شود و به نظر من هر کاری که برای پاکسازی فوتبال انجام شود، خوب و موثر خواهد بود.

او درباره حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.