نگاهی بر دلاور مردی های پهلوان جبهه ها

فروردین ۱۴۰۳

حاج اسماعیل حسنی از جمله عاشقان امام خمینی (ره) بود که با عشق ایثار سراز پا نشناخته و در جبهه های دفاع مقدس در عملیاتهای بدر، کربلای ۵، ۴ و ۱۰ و بیت المقدس ۲ شرکت کرد او به پهلوان جبهه ها شهره بود.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران سال ۶۱ حاج اسماعیل همکاری خود را با دفتر پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان آغاز کرد پیش از آن در عملیات محرم ۶۱ شرکت داشت اما از سال ۶۲ و پیش از عملیات خیبر به جمع جهادگران پیوست.
آغاز فعالیت وی در جهاد سازندگی رانندگی با پایه یک بود او علاوه بر این در عملیات های بدر کربلای ۵و ۴ و ۱۰ شط علی نصر ۸ و ۹ و بیت المقدس ۲ شرکت داشت و با سمت های مختلفی در پیشبرد این عملیاتها نقش ایفا کرد.
حاج اسماعیل پیکر قوی داشت به طوری که به نقل از همرزمانش کمپرسورهای ۳۰ تا ۴۰ کیلویی را به تنهایی تا ارتفاعات بر دوش می کشید و ساعت ها در مناطق صعب العبور پیاده روی می کرد.
وی مشهور به پهلوان جبهه ها بود شجاعت جوانمردی آمیخته با تواضع و ادب و متعهد در هر کار بود.
۲۴ دی ۶۶ بود که در ارتفاعات گردش منطقه ماووت پیش از عملیات بیت المقدس ۲  با کمپرسور به چاله زد برای ساخت جاده که به وسیله ترکش گلوله خمپاره از ناحیه گردن و دست راست عمیقا مجروح شد به راحتی نمی توانستند او را به عقب برگردانند سرانجام به سبب خونریزی شدید به لقای حق شتافت و به شهادت رسید./
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.