نگاهی به نقاط ضعف ستاره های فوتبال

۳۰م آذر ،

ستاره های فوتبال در کنار همه توانایی ها و خلاقیت هایشان، نقاط ضعفی هم دارند البته اغلب این نقاط ضعف به واسطه وجود نقاط متعدد قوت، چندان به چشم نمی آید.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، نقاط ضعف در هر بازیکنی اجتناب ناپذیر است، یک مهره فوتبال هر چقدر هم خاص و توانمند باشد بالاخره در موردی با مشکل مواجه می شود.

این مشکل می تواند ناشی از قد کوتاه، قدرت بدنی کمتر، سرعت پائین تر، ضعف در تکنیک خاص گلزنی و یا … باشد.

مشکلات و ضعف های کوچک ستاره های فوتبال اغلب به چشم نمی آید، آنها ماهرانه می توانند یک ضعف خود را با چند نقطه قوت بپوشانند.

شاید مشهورترین ستاره اخیر فوتبال کسی نباشد جز مسی، مهره ای که با داشتن سرعت خلاقیت و تکنیک سبک بی نظیری از فوتبال را به رخ همگان می کشد، مسی در کنار همه استعدادهای بی نظیرش بر روی زمین مسابقه به سبب قد کوتاهش در نمایش های هوایی چندان کارآمد نیست، این مسئله البته در بیشتر قد کوتاهان فوتبال دیده می شود اما حرکات هوایی تنها بخشی از خلاقیت های یک فوتبالیست است و علاوه بر آن در بعدهای دیگر می تواند جبران شود کما  اینکه مسی هم راه های گلزنی را از طریق دیگر به  خوبی بلد است.

* ضعف بدنی

ضعف بدنی یکی از مهمترین نقاط ضعف بسیاری از ستاره های فوتبال است، تصور کنید بازیکنی استعداد توانایی و خلاقیت فوق العاده ای داشته باشد و به سبب ضعف بدنی نتواند همه آن ها را نمایش دهد.

نمونه بارز چنین فوتبالیست هایی ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا- رابین فن پرسی و تا حدی وین رونی می باشد.

بازیکنانی که اگر این نقطه ضعف خود را از راه اصولی رفع کنند شاید به  مراتب بیش از امروزشان پیشرفت کنند.

* خودخواهی

خودخواهی در فوتبال اگرچه در بسیاری از موارد سبب گلزنی مهره فوتبال می شود ولی در مجموع به سبب گروهی بودن فوتبال، یک نقطه ضعف محسوب می شود.

بارزترین نمونه خودخواهی کریستیانو رونالدو مهره پرتغالی رئال مادرید است، رونالدو در کنار همه نقاط فوق العاده مثبت خود به طور ذاتی بازیکن خودخواهی است.

نیمار ستاره جوان فوتبال در برزیل نیز در کنار همه نکات مثبتش اعم از تکنیک سرعت و دقت بازیکن خودخواهی است، خصلتی که در بسیاری از ستاره ها دیده می شود.

* ضعف در تکنیک های خاص گلزنی

ضعف در تکنیک های خاص گلزنی اغلب در ستاره ها با انواع دیگری از تکنیک ها جبران می شود، به طور مثال در همین مسی که پیش نیز عنوان کردیم ضعف در روش های گلزنی با سر وجود دارد یا در مورد سرخیو آگرو نیز ضعف در شوت زنی از راه دور و یا گل از راه دور دیده می شود.

* عدم ظرافت

ظرافت به بازی یک فوتبالیست جذابیت می دهد ضمن اینکه ادغام توانایی های فوتبال و تکنیک های متفاوت با هم را ممکن می سازد به طور مثال از زلاتان ابراهیموویچ انتقاد می شود که چرا ظرافت کافی را به خرج نمی دهد، در حالی که هم سرعت دارد و هم تکنیک.

* زمین خوردن

زمین خوردن نیز یکی از ضعف های مهم است به طور مثال رونالدو با اینکه بسیار تکنیکی و خاص عمل می کند ولی ضعف در زمین خوردن دارد، داوید سیلوا نیز در مبارزت تن به تن جا می ماند و به زمین می خورد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.