نگاهی آماری به ۴ تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ استقلال در مصاف با کم امتیازترین تیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ، به مصاف تیم اف سی سئول می رود که از نظر آماری کمترین برد را میان دیگر تیم های راه یافته به این مرحله داشته است.

به گزارش ممتاز؛ در این مرحله چهار تیم استقلال ایران، سئول کره جنوبی، کاشیوا ریسول ژاپن و گوانگجوی چین حضور دارند. نکته جالب اینکه هر چهار تیم برای اولین بار به مرحله نیمه نهایی رسیده اند و به جز استقلال که ۶ دوره در لیگ قهرمانان حضور دارد، گوانگجو و کاشیوا ریسول برای دومین بار و سئول برای سومین بار در این مسابقات شرکت کرده اند . هر ۴ تیم تاکنون ۱۰ بازی در این تورنمنت انجام داده اند.

کاشیوا ریسول تنها تیم بدون باخت این مسابقات است. کاشیوا در ۱۰ بازی ۶ برد و ۴ تساوی بدست آورده و با ۲۲ گل زده و ۹ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را در بین تیم های مرحله نیمه نهایی دارد. بهترین نتیجه این تیم پیروزی ۶-۲ در خانه سامسونگ کره جنوبی در مرحله گروهی بوده است. ژاپنی ها در دومین حضورشان در این مسابقات برای اولین بار راهی مرحله نیمه نهایی شده اند. این تیم در جی لیگ ژاپن در رده دهم قرار دارد!

تیم گوانگجوی چین نیز با ۷ برد و ۲ تساوی و یک باخت بهترین نتیجه را در یک چهارم نهایی بدست آورد و در مجموع دو بازی با نتیجه ۶-۱ لخویای قطر را حذف کرد. این تیم با ۲۵گل زده بهترین خط حمله را دارد و موریکوئی گلزن برزیلی این تیم با ۹ گل زده برترین گلزن مسابقات نیز هست. بهترین نتیجه این تیم پیروزی ۴- صفر بر موآنگ تونگ تایلند بوده است. گوانگجو در دومین حضور آسیایی اش برای اولین بار به نیمه نهایی رسیده است و اکنون نیز صدرنشین سوپرلیگ چین است.

تیم سئول کره جنوبی در بین چهار تیم ، ضعیف ترین عملکرد را داشته است. این تیم با ۵ برد ، ۴ تساوی و یک باخت و با ۱۶ گل زده و ۷ گل خورده ضعیف ترین خط حمله را دارد. بهترین برد قهرمان کره جنوبی پیروزی ۵-۱ مقابل جیانگسو چین بوده است. سئول نیز در سومین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار پای به مرحله نیمه نهایی گذاشته است و اکنون در کی لیگ نیز با اختلاف امتیاز کمی در رده سوم جدول قرار دارد.

تیم استقلال با ۷ برد و ۲ تساوی و یک باخت، برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی پای گذاشته است. بهترین نتیجه استقلال پیروزی ۳- صفر مقابل الریان قطر در خانه بوده است. در این تیم ۴ بازیکن ۳ گله حضور دارند: ساموئل، مجیدی، برهانی و نکونام. استقلال ۴ برد در خارج از خانه داشته است که با آمار کاشیوا ریسول در این زمینه برابری می کند. 

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.