نگاهی به بازی Asura’s Wrath؛ شعله‌های خشم و انتقام

مسلم پاک‌گهر: مدت زمانی که باید برای این بازی صرف کرد شش ساعت است که CyberConnect2 سازنده بازی چهار ساعت آن را به صحنه‌های سینمایی اختصاص داده و تنها دو ساعت را برای گیم‌پلی صرف کرده است. این بازی که در تاریخ ۲۱ فوریه منتشر شد واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت عده‌ای مجذوب آن شدند و عده‌ای هم با انتقادهای بی‌مهابا به استقبالش رفتند. وجود صحنه‌های سینمایی غیرمعمول و بیش از حد در بازی برای عده‌ای که به مدت زمان گیم‌پلی اهمیت می‌دهند بسیار ناخوشایند است اما اگر کیفیت بازی نسبت به کمیت آن برایتان ارجحیت دارد این بازی عنوان مناسبی برای بازی کردن است.

داستان:
داستان بازی از جایی شروع می‌شود که موجودات اهریمنی به نام «Gohma» سعی می‌کنند به زمین و بهشت حمله کنند. اما هشت نگهبانی که وظیفه حفاظت از زمین و بهشت را دارند مانع از این اتفاق شده و این موجودات غول پیکر را شکست می‌دهند. در بین این هشت نفر شخصی به نام Asura وجود دارد که بیشترین سهم را در شکست دادن دشمنان دارد. قدرت انکارناشدنی Asura باعث نگرانی و حسادت همرزمانش می‌شود. به همین خاطر آن‌ها تصمیم می‌گیرند با توطئه قتل امپراطور او را از سر راه بردارند. زمانی که Asura نزد امپراطور می‌رود با جسد خونین او مواجه می‌شود و با ورود نگهبانان همه گمان می‌کنند قاتل امپراطور بدون شک Asura است. او با فرار از مهلکه سعی می‌کند راهی برای اثبات بی‌گناهیش پیدا کند. ولی به خاطر همسر و فرزندش مجبور می‌شود دوباره به قصر بازمی‌گردد که اینبار با جنازه نیمه جان همسرش روبه‌رو می‌شود که آخرین خواسته‌اش آزاد کردن دخترشان از دست Deus (رییس آن هفت نگهبان دیگر) است. Asura با شعله‌های خشم و انتقامی که در وجودش زبانه می‌کشد به سراغ Deus می‌رود ولی او با قدرت بی‌انتهایی که به دست آورده Asura را به دنیای مردگان (Naraka) پرتاب می‌کند. اما Asura به خاطر قولی که به همسرش داده امیدش را از دست نمی‌دهد و سعی می‌کند خودش را از آن دنیا جدا کند و به سراغ خیانتکارانی برود که زندگی‌اش را نابود کرده‌اند.

گیم پلی:
باوجودی که CyberConnect2 سازنده‌ی بازی سعی کرده در بخش گیم‌پلی همچون داستان بازی موفق عمل کند ولی به دلیل عدم خلاقیت و کپی برداری صرف از بازی‌های همچون GoW ،DMC ،Bayonetta باعث شده بازی با جذابیت کمتری برای گیمر دنبال شود. اما بازی از نقاط مثبتی هم برخوردار است. یکی از آن‌ها وجود مبارزات سبک و سنگینی است که در طول بازی با آن مواجه می‌شوید که خودش به تنهایی باعث می‌شود بی‌حوصلگی‌تان را کلا فراموش کنید و کاملا درگیر بازی شوید. زمانی که شما در حال مبارزه هستید زیر نوار سلامتی‌تان نوار دیگری وجود دارد که نامش نوار خشم است. وقتی به حد قابل قبولی رسید می‌توانید خشمتان را رها کنید و ضربات جبران ‌ناپذیری را به دشمن وارد کنید. در طول بازی QTEها نقش زیادی را ایفا می‌کنند. شما پس از هر مبارزه سنگین باید به کمک QTE ها رییس دشمنانتان را از بین ببرید.
گرافیک:
با توجه به این‌که Asura’s Wrath بیشتر یک فیلم است تا بازی، وجود گرافیکی مناسب و جذاب از اهمیت بالایی برخوردار است. وجود یک موتور گرافیکی قوی همچون Unreal 3 در این بازی باعث شده که این بخش یکی از قسمت‌های قابل قبول بازی به حساب بیاید. خوشبختانه استودیوی CyberConnect2 توانسته با کمک گرفتن از المان‌های که در کمیک‌های ژاپنی است یک طراحی زیبا و منحصر به فرد را ارائه کند که مانندش را در هیچ بازی تا به حال مشاهده نکرده‌اید. شخصیت‌ها و لباس‌ها به خوبی طراحی شده و لذت خاصی به بازی می‌دهد. تنها ایرادی که به بخش گرافیک می‌توان گرفت وجود برش صفحه (Screen-Tearing) و بی کیفیت بودن بافت‌های محیط است. که البته چندان به چشم نمی‌آید و چیزی از کیفیت بازی کم نمی‌کند.

نتیجه‌گیری:
این بازی با وجود آن‌که در بخش گیم‌پلی نتوانسته نظر گیمرها را به خود جلب کند ولی به دلیل داستان قوی و گرافیک جذابش باعث شده که گیمر بخواهد برای یکبار هم که شده آن را تجربه کند.
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.