نگاهی به شعار روز جهانی ارتباطات طی سال‌های قبل

۲۶اردیبهشت،

 

هر ساله دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات در پیام خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات، شعاری را برای آن سال انتخاب و تاکید می‌کند که کشورهای عضو برای تحقق این شعار تلاش کنند.
 
به گزارش ایسنا «فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و افزایش ایمنی جاده‌ها» شعاری است که امسال به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه‌ی اطلاعات در سال ۲۰۲۲ اعلام شده است.
 
حمدون توره – دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات – در قالب پیامی به این مناسبت نوشته است: "فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ICT، نقشی بسیار مهم در ایجاد فرصت‌ها در همه جنبه‌های زندگی بشری دارد. امروزه، ما هنگامی که در خودروهای مان در حال رانندگی هستیم، وسایلی در اختیار داریم که با چند اشاره‌ی انگشت به ما، امکان ِبرقراری ارتباط در سراسر جهان، هدایت در ترافیک سنگین و مسیریابی در مناطق ناآشنا را می‌دهند. در عین حال، ما می‌توانیم از میان انبوهی از سرگرمی‌ها، اَعم از موسیقی، برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی یا رسانه‌های اجتماعی، گزینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را در حین رانندگی انتخاب کنیم.
 
اما در این گزارش نگاهی داریم به پیام سال‌های قبل که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات درنظر گرفته شده است؛ سال ۹۱: «زنان و دختران در عرصه ICT»، سال ۹۰: با عنوان "زندگی بهتر در جوامع روستایی با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات " سال ۸۹: با تاکید بر استفاده از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای ساختن " شهر بهتر و زندگی بهتر " سال۸۸: "مراقبت از کودکان در محیط اینترنت" سال۸۷: "برقراری ارتباط جوانان، فرصت‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات" سال ۸۶: "دادن فرصت‌های ICT به جوانان " سال ۸۵: "ارتقای جهانی امنیت رایانه‌یی" سال۸۴: "ایجاد یک جامعه‌ی اطلاعاتی مساوی و منصفانه" سال ۸۳: "فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی،‌ پیشروی راهی به سوی توسعه‌ی پایدار".
 
به گزارش ایسنا، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است. این اتحادیه دومین اتحادیه قدیمی پس از کمیسیون راین است. این اتحادیه وظیفه قانون‌گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد. مقر این سازمان در ژنو سوئیس است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.