نگاهی به شکست های مشکوک

در فوتبال گاهی اوقات نتایجی بدست می آید که بر خلاف تصورات و یا جریان بازی رخ داده است.
به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، فوتبال حساس ترین و پر هوادار ترین عرصه ورزشی است که البته کسب نتیجه در آن هم برای تیم ها و هم برای هوادارانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این نتیجه ها وقتی ارزشمند است که به صورت طبیعی و بدون دخالت هیچ اتفاق و یا دست های پنهان کسب شده باشد ولی تجربه نشان می دهد همیشه همه چیز همان نیست که در این مستطیل سبز رخ داده است.
خیلی وقتها دلایل مختلفی در سوق دادن نتیجه دیدار به نفع تیمی خاص دخالت دارد دلایلی که در این گزارش سعی داریم به طور مختصر به بعضی از آن ها اشاره کنیم.
*** بازیکنان بی تعصب
یکی از مهم ترین دلایلی که در موقعیت یک تیم نقش خاصی دارد تعصب بازیکنان به تیمی که در آن بازی می کنند است، وقتی بازیکنان این تعصب را نداشته باشند اسیر دست پیشنهادات شوم می شوند.
چندی پیش نمونه ای از این پیشنهادات به دروازه بان خارجی یک تیم در لیگ دسته یک داده شده بود که با همکاری این گلر خارجی با پیشنهاد دهندگان، تیم مورد نظر از راه یابی به لیگ برتر باز ماند. بازی های ضعیف و اجازه گل زدن به حریف، نمونه ای از بی تعصبی آنهایی است که به خاطر منافع سیاه فردی خود، منافع یک تیم و زحمات چندین و چند ماهه یک گروه را به باد می دهد.
نمونه چنین اتفاق ها و کم فروشی ها در فوتبال خارج از کشور نیز دیده می شود در فوتبال داخلی هم هر چند بسیار کم، اما وجود دارد البته در بسیاری از موارد چنین کم فروشی هایی در حد اظهار نظر باقی می مانند و ثابت نمی شوند.
*** داوران خوب، داوران بد
یکی دیگر از مواردی که می تواند به جهت گیری نتیجه دامن بزند،‌ اشتباهات داوری است که البته در مواردی این اشتباهات سهوی نیست.
اگر چه در خارج از کشور شاهد خرید داوران هستیم و داوران ایرانی بارها ثابت کرده اند که از شریف ترین داورها هستند ولی به هر حال در دنیای داوری فوتبال گاهی داوران به خاطر یک مشت پول، قضاوت عادلانه را به باد فراموشی می سپارند و به نفع یا ضرر یک تیم سوت می زنند.
*** دوستی ها ی خاص
گاهی حکایت، بحث پول و مسائلی مالی نیست.
خیلی وقت ها رفاقت عوامل کادر فنی دو تیم با هم باعث می شود تا آن ها بر سر نتیجه بازی با یکدیگر توافق کنند، نتیجه ای که شاید برای یک تیم چندان اهمیتی نداشته باشد و برای دیگری حیاتی باشد.
به هر حال از این دوستی ها نیز گاهی در مستطیل سبز دیده می شود دوستی هایی که نتیجه بازی را انعطاف پذیر می کنند و آن رابه سمتی سوق می دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.