نگاهی به نسل تازه پرطرفدارترین بازی آنلاین دنیا

مهم‌ترین بازی شرکت بلیزارد را شایـد بتوان سری Warcraft و بــه خـصـوص بـازی World of Warcraft دانست. این بازی در یک دهه قبل یکی از بازی‌های بسیار پرطرفدار و ثابت برای بازیکنان حرفه‌ای در سراسر جهان بوده است

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، شرکت بلیزارد یکی از پردرآمدترین و ثروتمندترین سازندگان بازی محسوب می‌شود در حالی که تعداد بازی‌های این شرکت در مقایسه با بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر نیز به مراتب کم‌تر است. تعداد مجموعه‌های ساخته شده توسط این شرکت از تعداد انگشتان دو دست بیشتر نیست اما هر یک از این مجموعه‌ها در بیش از یک دهه درآمدهای سرشاری را برای بلیزارد کسب کرده‌اند. چرا که بلیزارد با وسواس فراوان و البته خلاقانه بازی می‌سازد.

مهم‌ترین بازی این شرکت را شایـد بتوان سری Warcraft و بــه خـصـوص بـازی World of Warcraft دانست. این بازی در یک دهه قبل یکی از بازی‌های بسیار پرطرفدار و ثابت برای بازیکنان حرفه‌ای در سراسر جهان بوده است و خبر خوب برای علاقه‌مندان این بازی این است که بلیزارد بسته توسعه جدید این بازی را در کنفرانس اخیر Blizzcon معرفی کرد.

بلیزارد به عنوان یکی از بدقول‌ترین سازندگان بازی نیز شناخته می‌شود چرا که به جرات هیچ وقت بازی‌های این شرکت در زمان از قبل تعیین شده منتشر نشده است. علاوه بر این که بلیزارد طولانی‌ترین دوره‌ها را برای عرضه نسخه‌ها یا بسته‌های توسعه یک بازی صرف کرده است و از این منظر، طرفداران پر شمار خود را همیشه رنجانده است. با این وجود بر اساس نظرات پراکنده و غیر رسمی مدیران بلیزارد، احتمالا این بازی در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴ به عرضه عمومی گذاشته خواهد شد؛ اگر چه نسخه آزمایشی این بازی از هم اینک برای مشتریان دائم بلیزارد راه‌اندازی شده است.

اما نسخه جدید که Warlords of Draenor نام دارد، بازگشت مجدد در زمان محسوب می‌شود. کسانی که با داستان طول و دراز “وارکرافت” آشنا می باشند، به خوبی می‌دانند سیمای زمان در این داستان‌ها، وقایع غیرقابل پیش‌بینی و عجیبی را پیش می‌آورد. بازگشت در زمان در نبرد باستان یکی از این نمونه‌هاست. بازی جدید از کتاب “طلوع هورد” الهام گرفته شده و بازی را به سرزمین Orcها خواهد برد.

این سرزمین که در نسخه‌های قبل به Outland معروف شده است، در واقع Draenor نام دارد که پس از حمله لژیونر آتش به این سرزمین نابود و به شکل Outland تغییر شکل داده است. عنوان “جنگ سالاران درانور”، بازی را به بحبوحه این نبرد خواهد برد و نبرد گسترده قبایل Orc در برابر Dranei را به تصویر می‌کشد. از این منظر تمام قبایل Orc به استثنای قبیله Frostwolf از NPCهای دشمن محسوب شده و تنها این قبیله به Horde می‌پیوندند.

در این بسته توسعه برای اولین بار در یک دهه قبل بازی WOW با یک تحول جدی در گرافیک روبه‌رو می‌شود. بر خلاف بسته‌های توسعه قبلی، بهبود گرافیکی در این نسخه محدود به افزایش جزئیات نیست بلکه بلیزارد طراحی کاملا جدیدی را از محیط و کاراکترهای بازی ارائه خواهد کرد.

بلیزارد در این بسته توسعه هیچ کلاس یا نژاد جدیدی را به بازی اضافه نخواهد کرد. سطح قدرت کاراکترها از ۹۰ در بسته توسعه Mist of Pandaria به ۱۰۰ در این بازی افزایش پیدا خواهد کرد.

بعد از تجربه موفـق مزرعـه‌داری در Mist of Pandaria بلیزارد قصد دارد ایده محیط شخصی هر کاراکتر را در بسته جدید توسعه دهد. در بازی جنگ سالاران درانور، هر بازیکن یک ارتش کوچک اختصاصی خواهد داشت و بازیکن می‌تواند اندک اندک به قوا و تجهیزات موجود در آن بیفزاید.

این امکان جدید که یکی از مهم‌ترین تغییرات در WOW محسوب می‌شود، به بازیکن امکان می‌دهد تا قوای خود را در طول روز به انجام امور مختلف مامور کند و حتی در حالتی که بازیکن آفلاین است، در بازی به منابع بیشتر، پیروزی بر برخی از دشمنان و آیتم‌های جدیدتر در بازی دست یابد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.