نگاهی به هوشمند های ۴ هسته ای

گوشی های موبایل وارد نسل جدیدی شده است و کم کم در حال ارتقا به پردازشگر های ۴ هسته ای میباشند. در این مطلب قصد داریم بنچمارک های کلی منتشر شده توسط سایت های معتبر را مقایسه کنیم. همان طور که میدانید این گوشی ها شامل Samsung Galaxy S III, HTC One X, Meizu MX 4-core و LG Optimus 4X HD میباشند که در داخل خود از پردازشگر های قدرتمند شرکت های سامسونگ و Nvidia یعنی Exynos 4 quad و Tegra 3 استفاده میکنند. اما سوالی که ایجاد میشود این است که کدام یک از این دستگاه های از دیگران بهتر است؟

به گزارش سه نسل به نقل از جی اس ام آرنا ، همه این گوشی ها از سیستم عامل اندروید بهره میگیرند. Samsung Galaxy S III و Meizu MX 4-core دارای پردازشگر Exynos 4212 میباشند که در داخل آنها از هسته های Cortex A9 استفاده شده که بر روی ۱٫۴GHz کلاک شده اند. در طرف دیگر LG Optimus 4X HD و HTC One X قرار دارند که از پردازنده های Tegra 3 بهره میگیرند و دارای هسته های مشابهی هستند ولی بر روی عدد ۱٫۵GHz کلاک شده اند.

برای مشخص کردن برترین دستگاه از میان این ۴ گوشی چهار هسته ای باید به بنچمارک های منتشر شده رجوع کنیم. پردازشگر ، رم و پردازشگر های گرافیکی هر یک از گوشی ها در تست های مختلفی سنجیده میشود و در آخر همه آنها جمع بندی میگردند و نتیجه نهایی برای هر یک مشخص میگردد. BenchmarkPi و Linpack نتایج مربوط به تست پردازشگر اصلی گوشی را منتشر کرده اند که در پایین مشاهده میکنید.

NenaMark 2 نیز نتایج آزمایش پردازنده گرافیکی را منتشر میکند.

و در آخر BrowserMark و SunSpider مربوط به تست و اجرای HTML و JavaScript در وبگردی میباشند.

 


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.