نگاهی به وضعیت ساخت و ساز تعاونی مسکن خانه موسیقی

۱۳خردادماه،

طبق اسناد ارائه شده توسط یکی از اعضای تعاونی مسکن خانه موسیقی، در خانه‌های ساخته‌شده توسط این تعاونی، از مصالح ساختمانی نامرغوب استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، علیرضا جواهی یکی از موسیقیدانان و اعضای خانه موسیقی توضیحاتی دربارهٔ خانه های ساخته و ارائه شده توسط تعاونی مسکن این نهاد، توضیحات و مستنداتی ارائه کرده است که در ادامه گزارش کامل این هنرمند را می خوانیم.

مجتمع ساختمانی چکاوک اولین مجموعۀ ساخته شده توسط تعاونی مسکن خانۀ موسیقی در شهر تازه هشتگرد می باشد. این مجتمع در ۵ بلوک مجزا ساخته شده که هر بلوک شامل ۱۴ واحد می باشد که مجموعا ۷۰ واحد مسکونی می گردد. البته وضعیت ۶ واحد این مجموعه در هاله ای از ابهام است و هنوز هیچ مسوولی پاسخگوی وضعیت بلاتکلیف این ۶ واحد نیست. 
۶۴ واحد مسکونی مابقی بین اعضای تعاونی تقسیم شده است.

ساخت این مجموعه از ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ آغاز گردید و طبق قرارداد بین هیات مدیره و اعضای تعاونی مقرر گردید این پروژه در ۱ سال شمسی آمادۀ تحویل گردد. طبق قرارداد منعقد شده ۳ ماه شمسی هم به عنوان زمان های پیش بینی نشده در نظر قرار گرفته شد. پس از ۴ ماه تاخیر در تاریخ ۳۰ شهریور صورتجلسۀ تحویل موقت با هماهنگی اعضا انجام شد و تسویه حساب کامل بین اعضا و هیات مدیره محقق شد و مقرر گردید پس از یک ماه و پس از رفع نواقص تحویل کلید و پایان کار صورت پذیرد.

همزمان با تسویه حساب کامل و دریافت وجوه مالی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان از هفتۀ دوم مهرماه کار ساخت و ساز پروژه عملا متوقف شد و ادامۀ فعالیت آن در هاله از ابهام فرو رفت. پس از ۴ ماه هیات مدیرۀ تعاونی مسکن مدعی شدند با توجه به افزایش قیمت ها و موج تورم اقتصادی در کشور هر یک از واحد ها بین ۱۴ تا ۲۲ میلیون تومان به تعاونی بده کار می باشند و در صورتی که مبلغ تعیین شده پرداخت نگردد اعضا علاوه بر اینکه به بانک معرفی نمی شوند ، بلکه از تعاونی نیز اخراج خواهند شد.

تخلفات آیین نامه ای پی در پی هیات مدیره و عدم همکاری با بازرس تعاونی این روز ها به مسائل عادی این تعاونی تبدیل شده.

عدم گزارش مجامع به ادارۀ تعاون و ترک جلسات رسمی توسط اعضای هیات مدیره و عدم پاسخگویی آنها به مسائلی عادی برای اعضای تعاونی تبدیل شده.

با توجه به این مسائل و عدم پاسخگویی هیات مدیرۀ فعلی تعاونی ، بعید است بتوان از راه همفکری و تعامل مشکلات موجود را حل کرد و اعضای تعاونی ناگزیر به طرح شکایت و اظهار نامه و داد خواست از طریق محافل قضایی می باشند.

حال نگاهی می کنیم به کیفیت ساخت و ساز در این مجموعۀ ساختمانی:

ترک های حاصل از سنگ ها و مصالح نامرغوب در نمای خارجی ساختمان

کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان

ترک های حاصل از استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب (این مجموعه هنوز تحویل ساکنان آن نشده
مطمئنا در ۲-۳ سال آینده حجم این ترک ها چندین برابر خواهد شد)

استفاده از سنگ های نامرغوب و درجه ۳ و ۴ در نمای خارجی ساختمان

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.