نگاهی کوتاه بر حیات شهدای غیور ورامینی در ۱۵ خرداد ۴۲

۱۵خردادماه،

در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، در اعتراض به دستگیری امام (ره) ، ۷ نفر از بهترین جوانان ورامینی تنها به جرم حمایت از مرجعیت به خاک و خون کشیده شدند ولی با خون خود درخت نو پای انقلاب را آبیاری کرند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، شهید سید مرتضی طباطبایی رفیعی اولین فردی است که خبر دستگیری امام (ره) ، به شهر ورامین و روستای محمد آباد را رساند و می توان وی را به عنوان اولین کسی نام برد که سبب قیام ۱۵ خرداد مردم ورامین شد.
این شهید بزرگوار در اتفاق فیضیه در فروردین سال ۴۲ در قم حضور داشت و به دست کماندو های رژیم سخت مجروح شده بود .
وی درغروب ۱۵ خرداد درپل باقر آباد به شهادت رسید و جنازه وی به همراه دیگر شهدا توسط نظامیان به مسگر آباد منتقل و غریبانه به خاک سپرده شد.
شهید امیر معصومشاهی در سال ۱۳۱۴ در ورامین به دنیا آمد و در طول زندگی پر برکتش همواره سعی در رفع مشکل مردم داشت، وی اولین شهید قیام ۱۵ خرداد ورامین است که با اصابت گلوله به قلبش در آغوش برادرش به شهادت رسید.
شهید مقصودی از دیگر شهدای این اتفاق در این قیام از ناحیه پا مجروح شد و بعد از مدتی به شهادت رسید.
شهید اردستانی از مداحان اهل بیت (ع) که درطول مسیر تظاهرات برای امام حسین(ع) نوحه سرایی می کرد.
شهید حسن خانی در سال ۱۳۱۸ درروستای جعفر آباد اخوان از توابع ورامین چشم به جهان گشود، از این شهید بزرگوار که غریبانه در غروب ۱۵ خرداد ۴۲ در خون خود غلطید جسدی به دست نیامد و ظاهرا همراه دیگر شهدای این روز در گورستان مسگر آباد به خاک سپرده شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.