نگاه‌ها در حوزه آموزش تغییر کند / توجه به درآمدزایی در حوزه آموزش ضروری است

۲۵اردیبهشت،

17-387.jpg

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به وضعیت بودجه دانشگاه، گفت: سال ۹۲ برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی به سبب مسائل بودجه‌ای سال سختی است.

جلیل توکل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه با توجه به این مسئله باید نگاه‌ها در حوزه آموزش تغییر کند، اظهارکرد: در انتهای سال ۹۱ برای سوق دادن آموزش به سمت درآمدزایی بدون اینکه به کیفیت آموزش لطمه‌ای وارد شود، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که الان هم یکی از استراتژی‌های دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با کشور افغانستان قراردادی را منعقد کرده‌ایم که متخصصان قلب این کشور دوره‌های کوتاه مدت فلوشیپ را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پرداخت شهریه طی کنند، گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو مازاد بر ظرفیت گروه‌های آموزشی با پرداخت شهریه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به نگاه درآمدزایی به مسائل آموزشی، اظهارکرد: در این زمینه بیمارستان‌های ما یک منبع درآمد می باشند، اما متاسفانه نه تنها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بلکه در بسیار از دانشگاه‌ها از این دسته از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت اعضای هیات علمی از دگر برنامه‌های آموزشی دانشگاه در سال ۹۲ است، تصریح کرد: متاسفانه در سطح کشور و در دانشگاه علوم پزشکی کشور بسیاری از اعضای هیات علمی بالینی آموزش اولویت اولشان نیست و عمدتا درگیر بحث درمان می باشند.

وی با اشاره به ارزیابی کمیت فعالیت اعضای هیات علمی در مسائل آموزشی از طریق نرم‌افزارهای مختلف، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نرم افزاری به نام شعاع دارد که کمیت اعضای هیات علمی را در کنار کیفیت بررسی می‌کند که این هم یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی افزود: مهمترین مساله بحث کیفیت است که این یک حرکت استمراری بوده و با این برنامه‌ریزی‌ها نباید بگذاریم به سلامت مردم که مهمترین رسالت دانشگاه‌های علوم پزشکی است لطمه‌ای وارد شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در حوزه بالینی، تصریح کرد: این موضوع ما را با مشکلات مالی روبرو کرد، بنابراین باید محتاط‌تر توسعه رشته‌ها را با حفظ برنامه پزشکی عمومی دنبال کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.