نگاه تک بعدی و افراط‌گرایانه فرهنگ بومی را نابود می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

“دبیر جامعه اسلامی علوم پزشکی مشهد” با بیان اینکه در جامعه ما نگاه تک بعدی به یک عرف تبدیل شده است، گفت: نباید با عادت به یکسونگری بخشی از فرهنگ را مثله کرده و بخش دیگر را رونق بخشید.

قاسم امینی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ مدرن در جامعه ایرانی نفوذ کرده و سبک زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اظهارداشت: دانشجویان و دانشگاهیان وظیفه خطیری را در زمینه شناسایی ارزش‌ها و الگوهای اسلامی و انتقال آن به جامعه برعهده دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این زمینه افزود: رسانه‌ها نیز باید با تولید محصولات فرهنگی متناسب با سنت‌های بومی، سدی را در برابر نفوذ و اشاعه فرهنگ بیگانه ایجاد کنند.

 امینی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما  نگاه تک بعدی به مسائل به یک عرف تبدیل شده است و  افراط و تفریط  تبدیل به عادت شده، لذا  نباید با یکسونگری بخشی از فرهنگ را مثله کرده و بخش دیگر را رونق بخشید.

دبیر جامعه اسلامی علوم پزشکی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرهنگ مدرن با نگاه تمامیت‌خواه در حال رواج در جامعه ما است و فرهنگ همدلی و همگرایی را از بین برده است، لذا تشکل‌های دانشجویی باید با حفظ تعادل میان این فرهنگ‌ها این همدلی و همگرایی را به جامعه برگردانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.