نگاه حاکم بر جشنواره فجر باید خلاقانه باشد

۱۴م دیماه ،

دومین جشنواره ملی مد و لباس فجر از نگاه کارشناسان:

یک طراح لباس : جشنواره ملی مد و لباس فجر اتفاق مثبتی است و سلیقه اجتماعی مخاطب را به سمت و سوی درست هدایت می‌کند اما باید نگاه حاکم بر جشنواره یک نگاه خلاقانه باشد.

صغری اسدی دربارهٔ طرح‌های موجود در جشنواره ملی مد و لباس فجر و هماهنگی آن‌ با سلیقه عمومی و اجتماعی مخاطب به خبرنگار هنرآنلاین گفت: با توجه به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که تاکنون در زمینه مدولباس توسط معاونت هنری ارشاد برگزار شده می‌شود به این نکته رسید که این یک گام مثبت به سمت تربیت ذاعقه مخاطب به شمار می‌رود و می‌شود به آینده این حرکت امیدوار بود.

وی ادامه داد: در جشنواره فجری که سال قبل برگزار شد بسیاری از طرح‌های ارائه شده درآن از فضای جوانان دور بود و این ناخودآگاه سبب ریزش مخاطب می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امسال در یک فعالیت گروهی همراه عده‌ای ازدانشجویانش در جشنواره مدو لباس فجر شرکت می‌کند افزود: فکر می‌کنم اگر به قشر جوان جامعه اعتماد کرد و بخشی از کار را به دستشان سپرد بیشتر می‌شود به نتیجه و خروجی کار امیدوار بود. ذهن جوان خلاق‌تر و پویاتر است و راحت‌تر می‌تواند خالق طرحی باشد که هم ویژگی‌های جوان پسندانه داشته باشد و هم با موازین شرعی و قانونی جامعه هم‌سو باشد.

اسدی در پایان گفت: سال قبل طرح‌هایی را به جشنواره ارسال کردیم که برای نمایش انتخاب نشد و بیشتر مدل‌هایی انتخاب شد که المان‌های سنتی درآنها وجود داشت. البته نگاه سنتی و پوشش سنتی از نقاط قوت مااست اما امیدوارم نگاه داوران جشنواره امسال، به طرح‌های مدرن مانند سال قبل نباشد و این طرح‌ها هم بتوانند در کنار طرح‌های سنتی برای خود در جشنواره جایگاهی داشته باشند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.