نگاه غرب به سالمندان مادی است

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برای حل مشکل سالمندان رویکرد آن باید به طرف مکتب خودمان باشد، گفت: نگاه غرب به سالمندان مادی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمد هاشم غروقی در مراسم روز جهانی سالمندان که در تالار ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت:‌ دوران سالمندی دوره‌ای است که افراد مسن دارای تجربیات بسیاری هستند که در طول زندگی کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: گام‌هایی را که سالمندان در دوره زندگی خود برمی‌دارند متین، آرام و با حوصله و پر از پشتوانه است.

غروقی خاطرنشان کرد: در فرهنگ غنی ایران اسلامی جایگاه با ارزشی برای سالمندان پیش‌بینی شده است که این جایگاه در هیچ مکتبی وجود ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد:‌ نگاهی که در غرب به سالمندان وجود دارد نگاهی مادی است اما در کشور جمهوری اسلامی ایران این نگاه به سالمندان وجود ندارد و در واقع با احترام و تکریم به سالمندان نگاه می‌شود.

غروقی ادامه داد: برای حل مشکل سالمندان رویکردمان باید به طرف مکتب خودمان باشد و در رفع مشکلات و مسائل سالمندان باید مشارکت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سالمندان زیادی در کشور هستند که در کنار خانواده زندگی می‌کنند و باعث گرمی و رونق زندگی اطرافیان خود می‌شوند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به توجه به منزلت و جایگاه سالمندان خاطرنشان کرد: در این بخش همه باید حرکت کنند و دولت نیز در این بخش گام‌هایی را برداشته است.

به گزارش فارس در مراسم روز جهانی سالمندان، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، مجید دوستعلی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سردار دقیقی رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح حضور داشتند که در پایان مراسم از ۲۲ نفر از بازنشستگان نمونه و ۱۲ نفر از بازنشستگانی که در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند تقدیر و تجلیل شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.