نگاه ما در مورد خانه سینما مثبت است اما حجم کار اجازه نمی دهد

۱۶اردیبهشت،

دکتر محمد حسینی در نشست خبری اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا که صبح امروز در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه ما دربارهٔ خانه سینما مثبت است. ما می خواستیم اساسنامه قانونی باشد و کار سینماگران در چهارچوب موازین اسلامی باشد.

 

وی در ادامه پس از اصرار خبرنگاران برای توضیح در مورد وضعیت خانه سینما ادامه داد: باید تحولی صورت گرفته باشد که ما مطرح کنیم از آن جایی که دائم در دسترس دوستان خبرنگار هستیم هر روز در مورد خانه سینما پرسش مطرح می گردد در حالی که خبری تازهی نیست و اگر خبری باشد اطلاع رسانی می گردد.

 

وزیر ارشاد در مورد ساخت فیلم های مشترک با کشورهای حاضر در مجمع توضیح داد: ساخت فیلم مشترک در دستور کار ما وجود دارد اگر شاهد شتاب نیستید به سبب هزینه های بالای تولید کار مشترک است. هفته آینده قرار است در کشور تایلند هفته فرهنگی برگزار می گردد و در این هفته در مورد پروژه شیخ احمد قمی که منشا تحولات بسیاری در این کشور بوده است صحبت می کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری اولین نشست وزاری فرهنگ تحت عنوان مجمع گفتگوی همکاری آسیا از روز سه شنبه -۱۷ اردیبهشت ماه-  در تهران خاطرنشان کرد: در این نشست ها تلاش داریم پیشنهاداتی در همه حوزه ها از جمله سینما داشته باشیم. در نشست پیشین که برگزار شده بود پیش نویسی در رابطه با مطالعات سینمایی توزیع کردیم. همچنین ما به فکر ایجاد مرکز تحقیقات سینمایی هستیم تا ساخت فیلم و سریال در زمینه فرهنگ آسیایی تسهیل یابد.

 

گفتنی است نشست وزاری فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا روز ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور وزرای کویت، تاجیکستان، افغانستان، قطر، فلیپین، بنگلادش و بروئنی برگزار می گردد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

 


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.