نگاه مدیریت در دانشگاه آزاد باید علمی و به دور از سیاسی‌کاری باشد

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: مدیریت جدید در دانشگاه آزاد باید با نگاهی علمی و معرفتی به فکر رفاه دانشجویان باشد.

اسماعیل حشمتی‌” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ انتظارات و توقعات تشکل بسیج از مدیریت دانشگاه آزاد اظهار داشت: ارزیابی مدیریت کلان کشورها مستلزم آن است که سیاست‌ها عمدتا سه تا پنج سال از فضای کاریشان قبل باشد تا بتوان ارزیابی صحیحی از عملکرد مدیریت ارائه داد.

وی افزود: متاسفانه دانشگاه آزاد پیش از حضور “فرهاد دانشجو” فضای سیاسی را دنبال می‌کرد و به نظر می‌رسد عزل وی و انتخاب سرپرست تازه پیرو اقدامات سیاسی قبل باشد، مگر آن‌که خلافش ثابت شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور دربارهٔ خصوصیات مدیریت جدید دانشگاه آزاد تصریح کرد: در حوزه‌های مدیریتی پارامترهایی مدنظر ما است که از جمله‌ آن‌ها چهره علمی فرد مورد نظر باید برای جامعه علمی کشور تأیید شده باشد و نداشتن سوءسابقه در جانب‌داری از جریان‌های مخالف نظام یکی از مهمترین خصوصیات برای انتخاب وی است.

حشمتی در ادامه تأکید کرد: مدیریت جدید دانشگاه آزاد باید سابقه مدیریتی موفق در تمامی زمینه‌های جامعه دانشگاهی داشته و باید نسبت به جامعه و تشکل‌های دانشجویی شناخت کافی داشته باشد.

وی دربارهٔ همکاری مدیر دانشگاه آزاد با جریان‌های دانشگاهی مطرح کرد: مدیر معرفی شده باید قائل به فعالیت تشکل‌های دانشجویی به شکل قانونی و آزاد در دانشگاه‌ها باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه به عنوان یک تشکل دانشجویی مهم خواستاریم که دانشگاه آزاد از فضای سیاسی دور باشد، گفت: مدیریت جدید در دانشگاه آزاد باید با نگاهی علمی و معرفتی به فکر رفاه دانشجویان باشد.

حشمتی ابراز کرد: با توجه به انتخاب مدیریت تازه پیش‌بینی می‌شود که وضعیت دانشگاه‌ها به سوی مدیریت ناموفق قبل بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه سلامت دانشگاه آزد است که نباید ذیل چتر احزاب و گروه‌های سیاسی قرار گیرد، چرا که سابقه مدیریت قبل نشان‌دهنده کمک دانشگاه آزاد به جریانات و احزاب بوده است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.