نگاه مستقل عکاس در عکاسی فیلم اهمیت ویژه ای دارد

برنده تندیس بلورین برای عکاسی فیلم در جشنواره فیلم کودک:

سینما پرس- گروه هفت هنر/ عکاس فیلم «قبیله من» گفت: من به نگاه مستقل عکاس به شدت اعتقاد دارم نه اینکه عکاس صرفا پلان هایی را که فیلمبرداری می شود با همان زوایا عکاسی کند.

ایران انتظام فیلمساز و عکاس فیلم و برنده تندیس بلورین برای عکاسی فیلم «قبیله من» در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک، در گفت و گو با خبرنگار تجسمی سینما پرس، گفت: فیلمی که برای آن برنده تندیس بلورین شدم کاری بود به کارگردانی غلامرضا آزادی و تهیه کنندگی فریال بهزاد که «قبیله من» نام داشت.

وی افزود: در این کار من سعی کردم با کادر دوربین عکاسی کنم که یک دوربین سوپر ۳۵ بود و باعث می شد فضاهای جدیدتر و اتفاقات متفاوت تری در عکس ها بیافتد و پای بند باشم به همان انتخابی که فیلمبردار کرده بود.

این عکاس ادامه داد: به اعتقاد من متاسفانه عکاسی فیلم امروزه خیلی کم اهمیت جلوه می کند و به آن توجهی نمی شود، در حالی که این بحث می تواند خیلی مهم باشد. من به نگاه مستقل عکاس به شدت اعتقاد دارم نه اینکه عکاس صرفا پلان هایی را که فیلمبرداری می شود با همان زوایا عکاسی کند. این تنبلی کار است باید کارگردان و تهیه کننده بپذیرند که عکاس درست است که در خدمت کار است ولی کاملا دید مستقلی می تواند داشته باشد و حتی می تواند به کارگردان و زمینه دکوپاژ هم کمک کند و ایده بدهد.

انتظام در پایان خاطر نشان کرد: از سال ۷۴ من عکاسی را شروع کردم و در دانشگاه سوره اصفهان کارگردانی سینما خواندم و فوق لیسانسم را در رشته عکاسی دراوکراین کرفتم، طی این مدت عکاسی فیلم مرحوم شاپور قریب، فیلم «آذر» فرزاد موتمن و سریال «فاصله ها» را نیز برعهده داشته ام.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۷۴۶


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.