نگاه منفی اکثر لندنی ها به بازیهای المپیک

راشاتودی گزارش داد بسیاری از ساکنان لندن نگاه مثبتی به بازیهای المپیک ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، با وجود این که لندن هفت سال برای میزبانی بازیهای المپیک انتظار کشیده است و دولت انگلیس آن را رخدادی بسیار مهم برای این کشور می داند، بسیاری از مردم لندن از برگزاری این بازیها در شهرشان راضی نیستند. نظرسنجی موسسه مطالعاتی تراولکس انگلیس نشان می دهد مردم لندن در حال فرار از شهرشان هستند. آنتونی ویجرمانگ مدیر این موسسه گفت مردم می گویند تا می توانند سعی می کنند از المپیک دور بمانند زیرا ترافیک و هزینه های اضافی که ممکن است در طول بازیها بر مردم لندن تحمیل شود، آنها را ترغیب می کند از این شهر بروند.

برآوردها نشان می دهد یک سوم لندنیهایی که در تابستان سفر می کنند، این سفر را در طول بازیهای المپیک انجام می دهند. تنها نصیبی که مردم لندن از این بازیها می برند تماشای آن از تلویزیونهای بزرگ شهری است. میلیونها نفر از متقاضیان بلیط در قرعه کشی برنده نشدند. اخیرا هم فاش شد صدها هزار بلیطی که کمیته های المپیک کشورهای دیگر بازگردانده بودند، با قیمتهای بالا و مخفیانه به شرکتهایی فروخته شد که حامی مالی المپیک لندن هستند. این مسئله خشم بسیاری را برانگیخته است.

آلبرت بیل سخنگوی انجمن ضد المپیک در لندن گفت بسیاری از بهترین بلیطها به دست شرکتهای بزرگ افتاده است و این اتفاق بخشی از بازی بزرگتری است که همیشه برای تامین منافع ثروتمندان بزرگ انجام می شود. متاسفانه المپیک به ابزاری تبدیل شده است تا ثروتمندان بتوانند داراییها و منابع فقرا و قشرهای کم درآمد را از چنگشان درآوردند.

در کنار تابلوهای تبلیغاتی شرکتهای بزرگ حامی مالی المپیک بازار محلی استراتفورد لندن هنوز فعال است اما مشکلی که وجود دارد این است که فروشندگان در این مرکز اجازه ندارند از نمادهای المپیک لندن برای فروش کالاهای خود استفاده کنند. بر اساس مقررات استفاده از کلماتی نظیر المپیک یا طلا روی کالاهای عرضه شده در این بازار محلی ممنوع است و فروش هر کالای مرتبط با المپیک باید با مجوز مخصوص باشد.

دنیس فیشر یک فروشنده محلی گفت متاسفانه شرکتهای بزرگ همانند دیو روی بازیها چنگ انداخته اند و چهره ورزشی بازیها را زشت کرده اند به همین علت بسیاری از مردم لندن دید خوبی به بازیها ندارند.

با وجود اینکه گفته می شود المپیک برای همه است، اما در عمل بزرگترین نمایش جهان برای همه نیست و فقط ثروتمندان از آن سود می برند و مردم عادی لندن مجبورند مشکلات ترافیکی و دیگر مشکلات این بازیها را به جان بخرند.

آلبرت بیل گفت پس از آنکه شنیدم لندن میزبانی المپیک را به دست آورده است اولین کاری که کردم این بود که به کسانی که کشورشان در کسب میزبانی المپیک شکست خورده بود تبریک گفتم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.