نگاه به موسیقی جنبه تجاری پیدا کرده است/ تخصیص بودجه، بزرگترین مشکل آلبوم های موسیقی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

همراه با سینا سرلک در مسیر امروز موسیقی کشور؛

طی سالیان سال، نگاه به موسیقی جنبه تجاری پیدا کرده و متاسفانه در این مسیر دید تکنیکی از دست رفته است.

*وضعیت آلبوم های حال حاضر بازار موسیقی
سینا سرلک خواننده مطرح موسیقی اصیل کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: آلبوم هایی که هم اکنون در بازار موسیقی کشورمان وجود دارد در حد متوسط رو به خوب است و همچنین در حال حاضر آلبوم های خیلی عالی در زمینه موسیقی اصیل نداریم.
وی با اشاره به دلیل وجود نداشتن آلبوم های عالی در بازار موسیقی کنونی کشورمان تصریح کرد: برای ضبط اثری خوب که مورد تائید مسئولان و مردم باشد باید گروهی حرفه ای گردهم جمع شوند.
سرلک ادامه داد: در این مسیر  علاوه بر اینکه خواننده باید حرفه ای باشد نوازندگان، آهنگسازان و سایر اعضا نیز باید در حد حرفه ای فعالیت کنند زیرا اگر یکی از عوامل نیمه حرفه ای باشند اثر دچار نقص می شود.

*تخصیص بودجه بزرگترین مشکل آلبوم های موسیقی
این خواننده مطرح موسیقی اصیل ایران زمین همچنین گفت: سالیان سال است که نگاه به موسیقی جنبه تجاری پیدا کرده و دید تکنیکی از دست رفته است.
سرلک در ادامه افزود: من در کارهای خودم، هیچوقت امکانات را به طور کامل در اختیار نداشتم و متاسفانه بزرگترین مشکل ما در مسیر تولیدات آثار موسیقی بحث تخصیص بودجه است.
سرلک خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما برای تولید آلبوم، بودجه کافی در اختیار این بخش فرهنگی قرار نمی‌گیرد و به همین سبب گاهی خوانندگان مجبور به دعوت کردن از نوازندگان معمولی می‌شوند که در نتیجه این امر کیفیت اثر کاهش پیدا می‌کند.

*تقلید آهنگسازان امروز از اساتید دیروز
این خواننده موسیقی اصیل کشورمان با اشاره به اینکه از لحاظ تولیدات موسیقی امروزه سطح بالایی را شاهد نیستیم، اظهار داشت: در جامعه امروز از نظر تولیدات موسیقی، سطح چندان بالایی را نمی بینم چون بسیاری از آهنگسازی ها به شکل تقلیدی صورت می‌گیرد و با تقلید از آهنگسازان قبل همچون استاد پرویز مشکاتیان، انجام می شود.

*درآمدها در خور شان هنرمندان نیست
سرلک گفت: من از سن سه سالگی در زمینه موسیقی آغاز به فعالیت کردم و به جرات می‌توانم بگویم کاری که من انجام می دهم حاصل یکی دو روز نیست بلکه نتیجه ۲۷ سال عمر و تلاش حرفه ای در زمینه موسیقی است.
وی ادامه داد: با توجه به سال ها فعالیتی که در زمینه موسیقی حرفه ای انجام داده ام هزینه هایی که دریافت می‌کنم به هیچ وجه در خور زحمتی که می‌کشم نیست و در بسیاری از موارد هزینه هایی که خودم در این مسیر صرف کرده ام بیش از میزان درآمد است.

*لزوم حرکت آهنگسازان در مسیر فرهنگ و تمدن ایران زمین
سرلک با اشاره به لزوم حرکت کردن آهنگسازان در مسیر فرهنگ و تمدن ایران زمین اظهار داشت: امیدوارم روزی برسد که آهنگسازی روند خیلی خوبی داشته باشد که این روند باید در خور فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین باشد.
وی همچنین ادامه داد: من عاشق خاک ایران و هموطنانم هستم اما اعتقادم بر این است که موسیقی و صدای من باید در عرصه بین المللی هم شنیده شود.

*هنرمند شدن به سادگی نیست
این خواننده موسیقی اصیل کشورمان اظهار داشت: هنرمند شدن به سادگی نیست و نکته مهم در این جهت، این است که لقب هنرمند را نمی‌توان به راحتی روی فردی گذاشت.
وی همچنین ادامه داد: امروز شاهد هستیم  که لقب هنرمند را به راحتی روی برخی از اشخاص می‌گذارند در حالی که رسیدن به مرحله هنرمند واقعی نیازمند طی کردن مراحل مختلفی است.
سرلک همچنین خاطرنشان کرد: هنرمند بودن از ابعاد مختلف تاثیر می‌پذیرد و به همین جهت همه اشخاص از لقب هنرمند به معنای واقعی آن برخوردار نیستند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.