نگرانی از افزایش بی رویه مصرف برق در کردستان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به افزایش ۷ درصدی مصرف برق این استان در چهار ماه اول سال جاری، از رشد بی رویه مصرف برق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد مصطفی نجفیان افزود: وضع آب و هوای امسال و گرمای کم سابقه سبب شده است زمان پیک مصرف در مقایسه با سال قبل زودتر فرا برسد و پیش از رسیدن ماه مرداد، به اوج مصرف سال قبل رسیدیم که می تواند ناشی از استفاده بی رویه از وسایل سرمایشی پرمصرف و وسایل برقی غیراستاندارد باشد.

وی از مشترکان برق درخواست کرد: با رعایت اصول صرفه جویی و مدیریت مصرف، این شرکت را در خدمت رسانی بهتر به مشترکان یاری کنند.

نجفیان تصریح کرد: امسال از سوی توانیر سهمیه کاهش مصرف برق استان ۲۰ مگاوات تعیین شده است که امیدواریم با برنامه ریزی درست و همکاری شهرستان های تابعه در زمینه پیک سایی، بتوانیم این هدف را تحقق بخشیم.

وی همچنین با اشاره به روند افزایش برق در ماه های اخیر، از مدیریت و کارکنان مدیریت توزیع برق سنندج خواست: با اقدام های ضربتی همچون برقراری گشت های مدیریت مصرف در بخش تجاری و جایگزینی لامپ های کم مصرف با لامپ های رشته ای، التهابی و پرمصرف و نیز جمع آوری انشعاب های غیرمجاز، مصرف غیرمنطقی برق را کاهش دهند.

وی افزود: شهرستان سنندج به تنهایی ۴۰ درصد از مشترکان برق استان را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل برای تسریع در حل مشکلات شهر سنندج، در سال قبل کمیته ای با حضور معاونان شرکت و مدیر توزیع برق شهرستان تشکیل شد و خوشبختانه نشست های این کمیته نیز به صورت منظم و مستمر برگزار شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بهار:

    کاملا دقیق و جامع.بسیار متشکرم
    آرزوی تندرستی و سلامتی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.