نگرانی آمریکا از حملات سایبری ایران

۳۰م دیماه ،

فاوانیوز: ناظر عملیات سایبری آمریکا اذغان کرد که دفاع سایبری و سربازهای سایبری ایران تقویت شده است.

 از سال ۲۰۱۰، ایران چندین بار تحت حملات ویروسها و بدافزارهایی قرار گرفته بود که به طور خاص تأسیسات صنعتی را هدف قرار داده بودند اما ناکام ماندند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، براساس اظهارات ژنرال ویلیان شلتون ناظر عملیات سایبری آمریکا این حملات مستمر سبب شده است که ایران قابلیتهای سایبری خود را ارتقا بدهد، به این معنا که درحال حاضر این کشور به یک نیروی رو به رشد در عرصه حملات مبتنی بر وب تبدیل شده است.

IMAGEوی اضافه کرد: این قابلیتها سبب شده که ایران خود را در مقابل حملات به پایانه های نفتی و سایر تأسیسات محافظت کرده و در سالهای آینده آن را علیه دشمنان خود به کار بگیرد.

شلتون اضافه کرد که ایران به نیرویی در این عرصه تبدیل خواهد شد که باید آن را به حساب آورد و با قابلیتهای بالقلوه ای که طی سالها به دست می آورد می تواند در آینده تهدیدی برای آمریکا باشد.

اظهارات شلتون پس از اظهارات سردار جلالی – رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صورت گرفته که در رابطه با افزایش قابلیتهای جنگ الکترونیکی صحبت کرده بود که این قابلیتها علیه سیستمهای ارتباطی دشمن بکار می رود.

نیروهای سایبر آمریکا تاکنون ۶ هزار نفر بودند که این کشور در نظر دارد ظرف ۱۲ ماه آینده یک هزار نفر دیگر به تعداد آنها بیافزاید.

منبع: برسام

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.