نگرانی از تاثیرات منفی افزایش بهای مواد غذایی و سوخت بر اقتصاد جهانی

وب سایت روزنامه میل گاردین دوشنبه شب گزارش داد که این متغیرها؛ آثارمنفی احتمالی خود را بر آمارها و داده های اقتصادی آمریکا ؛ اتحادیه اروپا ؛ هند و افریقای جنوبی که این هفته قرار است منتشر شود؛ آشکار خواهند کرد.

براساس این گزارش ؛ در افریقای جنوبی به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی قاره افریقا ؛ این هفته قرار است داده های اقتصادی مربوط به خرده فروشی در ماه ژوئن منتشر شود.

تحلیل گران اقتصادی میزان رشد خرده فروشی دراین ماه نسبت به سال گذشته در همین مدت زمانی در حدود ۴٫۸ درصد برآورد کرده اند که نسبت به ماه قبل از ان که ۶٫۴درصد بود؛ در حدود ۲درصد کاهش نشان می دهد.

در همین هفته همچنین قرار است آمارهای مربوط به فروش کلی بنگاههای اقتصادی ؛ فروش خودرو و میزان مبادلات تجاری افریقای جنوبی منتشر شود.

بگزارش این روزنامه؛ بازارهای جهانی همچنین منتظر انتشار جزییات طرح بانک مرکزی اتحادیه اروپا درخصوص وضعیت بدهی های این قاره ؛ کمک های مالی اضافی به اسپانیا و نیز نحوه کمک به یونان برای پرداخت بدهی های بلندمدت این کشور هستند.

اما در پس زمینه اینها ؛ ترس از افزایش بهای موادغذایی و نرخ سوخت و رشد متزلزل جهانی همه تحلیل گران را نگران ساخته است.

تحلیلگران و بازارهای جهانی درهمین حال امیدوارند که بانک های مرکزی کشورهای جهان با اقدامات خود تحرکی بیشتر به اقتصاد جهانی بدهند.

گفتنی است اقتصاد افریقای جنوبی بشدت به صادرات وسیع این کشور به بازارهای اروپا ؛ آمریکا؛ چین و هند وابسته است.

بروز هرگونه مشکل و بحران اقتصادی در این بازارها همانند بحران بدهی اتحادیه اروپا به طور وسیعی بر اقتصاد آفریقای جنوبی که متکی بر صادرات مواد خام معدنی و کالاهای صنعتی است؛ تاثیر منفی می گذارد.

۱۵۵۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۱۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.