نگرانی از توان موشک‌های دوش‌پرتاب ایرانی+ تصاویر

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

یادداشت دیروز این خبرگزاری افزوده است: ایالات متحده نگران استفاده تهران از این موشک‌ها است زیرا ارتباط نزدیکی با گروه‌های تروریستی بین‌المللی هم‌چون حزب‌الله لبنان دارد. موشک‌های دوش‌پرتاب به عنوان یک سلاح تروریستی مورد توجه هستند چرا که می‌توانند به سادگی پنهان شده و سریعا پرتاب شوند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن روز گذشته در گزارشی با عنوان «ایران از جزئیات یک موشک انداز دوش‌پرتاب جدید رونمایی کرد» اقدام به انتشار مطالبی کرد که در ضمن آن به عملیات روانی علیه ایران پرداخت. این گزارش جمله «مقامات ضد تروریستی ایالات متحده نگران ارائه شدن این سیستم جدید به سازمان‌های تروریستی تحت حمایت ایران هستند.» را لید خبر خود قرار داد. این گزارش افزود: ایران در ماه گذشته از دو دستگاه موشک‌ دوش‌پرتاب به نام‌های میثاق ۱ و میثاق ۲ رونمایی کرد و این امر باعث نگرانی آمریکا و متحدانش به دلیل ارائه شدن آن‌ها به گروه‌های تروریستی دنیا شده‌ است.

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن می افزاید: این موشک‌ها برتر از موشک‌های ضدهوایی استینگر آمریکا و سیستم موشکی RBS-70 سوئد است. این موشک‌ها یک و نیم متر طول داشته و توانایی‌هایی چون برد حداکثری ۴ کیلومتری، حدود ۸۵۰ متر بر ثانیه سرعت و کلاهکی جنگی با وزن ۱٫۴۲ کیلوگرم دارند. هم‌چنین دارای سیستم موشک‌های هدایت‌شونده «شلیک و بعد هیچ: fire-and-forget» نیز هستند که باعث می‌شود موشک به صورت حتمی به هدف برخورد کند.

این وبگاه خبری با تروریست دانستن حزب الله لبنان می افزاید : ایالات متحده نگران استفاده تهران از این موشک‌ها است زیرا ارتباط نزدیکی با گروه‌های تروریستی بین‌المللی هم‌چون حزب‌الله لبنان دارد. موشک‌های دوش‌پرتاب به عنوان یک سلاح تروریستی مورد توجه هستند چرا که می‌توانند به سادگی پنهان شده و سریعا پرتاب شوند.

این گزارش ادعا کرده است: ترس عمیق‌تر از آن است که این سلاح‌ها علیه خطوط هوایی تجاری غیرنظامی نیز استفاده شود. بخش‌های اطلاعاتی ایالات متحده طی سال های گذشته بارها با برنامه‌های فروش موشک‌های دوش‌پرتاب در بازارهای سیاه و خاکستری بین‌المللی درگیر شده‌اند. عملیات‌های سازمان سیا در بنغازی لیبی بخشی از برنامه پوششی برای به دست آوردن این موشک‌های دوش‌پرتاب بود.

این گزارش با اشاره به گزارش یکی از بنیادهای علمی ایالات متحده می آورد: گزارشی که اوایل سال جاری توسط اتحادیه دانشمندان آمریکا منتشر شده بود، نسبت به شیوع استفاده از موشک‌های دوش‌پرتاب و هم‌چنین سیستم‌های ضدهوایی حمل شونده دستی یا همان «manpads» اخطار داده است. این گزارش میثاق یک و میثاق دو را نسل سوم و چهارم موشک‌های manpads معرفی می‌کند. این گزارش می‌گوید، معلوم نیست موشک میثال کاملا ایرانی و یا نوعی از موشک‌اندازهای چینی است. هم‌چنین اضافه می‌کند گروه‌های آشوب‌گر عراقی به موشک‌های میثاق یک و موشک‌های چینی QW-1 مسلح شده‌اند.

این گزارش مدعی است: گروه‌های تروریستی یمن نیز از موشک‌های سبک و قابل حمل ایران استفاده کرده‌اند و نیروهای ایالات متحده چندین بار موشک‌های میثاق یک را در یک مخفیگاه نزدیک فرودگاه بغداد پیدا کرده‌اند.

جالبتر از همه زمان انتشار این یادداشت یعنی دقیقا بعد از سقوط بالگرد آمریکایی در افغانستان و هلاکت شش کماندو آمریکایی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.