نگرانی از رعایت نشدن حقوق کودکان پناهجو در اندونزی و استرالیا

دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرقی آسیا: دیده بان حقوق بشر با ابراز نگرانی از رعایت نشدن حقوق کودکان پناهجو در اندونزی و استرالیا ، خواستار اقدامات عملی این دو کشور برای حفاظت از حقوق کودکان پناهجو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری جاکارتاگلوب، دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود اعلام کرده است : صدها کودک از کشورهای مختلف مانند سریلانکا ، افغانستان و میانمار با خطر بازداشت و بدرفتاری در بازداشتگاه مواجه هستند و هیچ دسترسی به امکانات مناسب یا آموزش در اندونزی ندارند.

در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از شرکت دادن کودکان در سفرهای دشوار و خطرناک آمده است: دولت اندونزی در زمینه فراهم کردن فرصت های مناسب برای دستیابی این کودکان و خانواده های آنان به شرایط پناهنگی قانونی موفق عمل نکرده است.

بر اساس این گزارش، کودکانی که به طور عمده به دلیل جنگ نمی توانند به خانه های خود بازگردند در اندونزی نیز نمی توانند نیازهای اساسی خود را برآورده کرده و مجبور به توسل به روشهایی برای رسیدن به استرالیا می شوند که سلامت جسمی آنان را به مخاطره می اندازند.

اندونزی میزبان بسیاری از پناهجویانی است که از این کشور به عنوان محلی برای رسیدن به استرالیا استفاده می کنند و بسیاری از آنان در راه مهاجرت غیرقانونی دریایی جان خود را از  دست می دهند.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.