نگرانی از صف های طولانی در فرودگاه لندن در فاصله ۹۰ روز تا المپیک

به گزارش خبرگزاری های آسوشیتدپرس و فرانسه، صف های طولانی در قسمت کنترل مسافران در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در فرودگاه هیثرو درحالی گزارش شده که این فرودگاه مبادی اصلی ورودی به انگلیس در زمان بازیهای المپیک ۲۰۱۲ خواهد بود.

قانونگذاران انگلیس اخیرا نگرانی خود را در مورد اینکه آیا فرودگاه هیثرو و سایر فرودگاههای لندن برای جابجایی تعداد زیاد مسافران ورودی به این کشور در زمان بازیهای المپیک آمادگی دارند، ابراز داشته اند.

بازیهای المپیک از ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت برگزار می شود.

این قانونگذاران و یک شرکت فرودگاهی از دولت انگلیس خواستند به منظور پیشگیری از ایجاد اختلال برای بازدیدکنندگان از بازیهای المپیک لندن به فوریت به بی نظمی و آشفتگی مبادی ورودی به این کشور رسیدگی کند.

‘دامیان گرین’ وزیر مهاجرت انگلیس قرار است پاسخگوی کمیته منتخب امور داخلی پارلمان این کشور در این زمینه باشد.

‘کیت واز’ رییس کمیته منتخب امور داخلی پارلمان انگلیس با اشاره به وجود مشکل واقعی در این زمینه گفت: موضوع فقط المپیک نیست. اتفاقات قبل و بعد از بازی ها و هیثرو به عنوان یک فرودگاه جهانی و اعتبار آن نیز مطرح است.

شرکت بی ای ای که فرودگاههای هیثرو و استنستد را در لندن اداره می کند، اعلام کرد: سازمان مرزی انگلیس نیروی کافی برای بررسی گذرنامه و روادید مسافران فراهم نکرده و همین موضوع باعث تاخیر ورود مسافران شده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: اخیرا زمان انتظار در دوران اوج کاری فرودگاه هیثرو وضعیت غیرقابل قبولی پیدا کرده و ما از وزرات کشور انگلیس درخواست کردیم به فوریت به این مسئله رسیدگی کند.

شرکت بی بی ای، تشکیل صف های طولانی را غیرقابل قبول خواند و گفت: این موضوع را با مسئولان مطرح می کند.

یک سخنگوی این شرکت با اشاره به نبود توازن بین ایجاد امنیت مرزی قوی و جابجایی خوب مسافران گفت: مسئولان باید هر دو را فراهم کند.

هیثرو در المپیک ۲۰۱۲ ، فرودگاه رسمی میزبان بازیهای المپیک است که انتظار می رود ۸۰ درصد بازیدکنندگان از این بازیها از پنج ترمینال این فرودگاه عبور کنند.

اوایل ماه جاری نیز یک کمیته پارلمانی دیگر انگلیس هشدار داد هیثرو برای جابجایی مسافران در جریان بازیهای المپیک با مشکل مواجه خواهد شد.

این کمیته اعلام کرد، سازمان مرزی بودجه کافی ندارد.

‘برایان مور’ رییس اداره نیروی مرزی وزارت کشور انگلیس گفت: برای زمانهای پرازدحام هنگام برگزاری بازیهای المپیک آمادگی کامل دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انتظار چهار ساعته در صف های ورود به انگلیس گفت: اگر با توجه به تهدیدات و خطرها در زمان برگزاری بازیها این انتظار لازم باشد، اشکالی ندارد. ما در مورد ایمنی مصالحه نخواهیم کرد.

الاستر کمپبل مسئول سابق ارتباطات در زمان نخست وزیری تونی بلر جزو کسانی بود که با صف طولانی روز پنجشنبه مواجه شده بود.

وی گفت: اگر صف انتظار فرودگاه در یک روز پنجشنبه عادی اینگونه باشد، ورزشکاران المپیکی زودتر باید به فکر آمدن باشند.

یکی از مسافران فرودگاه با انتقاد از صف طولانی ورود به انگلیس گفت: با نزدیک شدن المپیک این وضعیت شرم آور است. این طولانی ترین صفی است که تاکنون دیده ام.

روزانه ۱۹۰ هزار مسافر در فرودگاه هیثرو جابجا می شود و در سال ۲۰۱۱ در مجموع ۴/۶۹ میلیون مسافر در این فرودگاه جابجا شده اند.

**۱۵۸۴**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.