نگرانی از قطع مکرر اینترنت در اروپا

فاوانیوز: گزارش تازه کمیسیون اروپا نشان می‌دهد در سال گذشته ده‌ها کشور اروپایی شاهد قطع شبکه اینترنت و دیگر شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای بوده اند.

به گزارش فاوانیوز ازفارس به از نقل از سی نت، این پژوهش که هر ۲۹ کشور منطقه اتحادیه اروپا را در بر می گیرد نشان می دهد که در ۱۱ کشور عضو این اتحادیه در ۵۱ مورد اختلال و قطع جدی شبکه های رایانه ای در سال ۲۰۱۱ رخ داده است.

این اختلالات شبکه ای دسترسی ۱۶۶ میلیون کاربر را به اینترنت و دیگر شبکه های اطلاع رسانی مختل کرده و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۱۲ ده برابر شود.
بر اساس گزارش دیگری که توسط آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اروپا موسوم به Enisa تهیه شده تقریبا نیمی از تمامی این اختلالات حاصل مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری بوده است. حوادث طبیعی مانند وضع بد آب و هوا دومین عامل اختلالات شبکه ای بوده و ۳۳ درصد از موارد قطع شبکه به همین علت بوده است.

در حالی که قطع شبکه ناشی از اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری معمولا بعد از چند ساعت برطرف شده، اختلالات ناشی از طوفان و سیل و … معمولا مدت بیشتری به طول انجامیده است. این زمان به طور متوسط ۴۵ ساعت بوده، اما قطع شبکه به دلیل ضعف سخت افزاری یا نرم افزاری به طور متوسط ۱۷ ساعت طول کشیده است.

در میان شبکه های مختلف شبکه های همراه بیشتر در معرض خطر بوده اند. ۶۰ درصد از موارد قطعی شبکه ها مربوط به شبکه های تلفن همراه بوده و گفتنی است که ساده ترین اختلال در این شبکه ها به طور متوسط ۴۰۰ کاربر را دچار مشکل می کند.

البته این شبکه ها بیشتر به علت مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری مختل شده اند تا سوانح و بلایای طبیعی.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.