نگرانی بازارهای جهانی نفت نسبت به اقتصاد چین و آمریکا

۰۴ تیرماه ۱۳،

قیمت جهانی نفت در اثر نگرانی از کاهش نقدینگی در چین و پایان دادن به محرک‌های اقتصادی آمریکا کاهش یافت.

به گزارش Consbank، به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در اثر بیم از کاهش نقدینگی در چین و حذف محرک‌های اقتصادی آمریکا که نگرانی در مورد تقاضا در جهان را افزایش داده است، کاهش یافت.

هر بشکه نفت سبک آمریکا با ۳۲ سنت کاهش به ۹۴٫۸۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با ۲۵ سنت کاهش به ۱۰۰٫۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

در لحظه انتشار یافتن این خبر، هر بشکه نفت سبک آمریکا و نفت برنت با اندکی افزایش به ترتیب به ۹۵٫۵۵ و ۱۰۱٫۴۱  دلار در هر بشکه رسید.

بانک مرکزی چین برنامه ای‌برای کاهش نقدینگی در بازارها طرح کرده است.

دو مقام فدرال رزرو نیز از پایان دادن قریب‌الوقوع به محرک‌های پولی این بانک خبر دادند و گفتند: فروش‌های یکجا که اخیرا در بازارهای مالی صورت می‌گیرد، سببی برای نگرانی ندارد.

خط لوله نفتی کانادا که تقریبا روزانه یک میلیون بشکه نفت از میدان نفتی آلبرتا انتقال می‌دهد و بیشتر آن را به امریکا ارسال می‌کند، همچنان در روز دوشنبه پس از اینکه در تعطیلات آخر هفته نشتی در این خط لوله کشف شد بسته ماند.

هر بشکه نفت سبد نفتی اوپک نیز روز قبل ۹۸٫۳۳ دلار معامله شده است که نسبت به روز جمعه آخرین روز بازارهای جهانی ۱ دلار و ۴۹ سنت کاهش یافته است. هر بشکه نفت سبد نفتی اوپک روز جمعه ۹۹٫۸۲ دلار فروخته شده بود.


پایگاه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.