نگرانی برای تامین برق مورد نیاز کشور وجود ندارد

به گزارش روز جمعه ایرنا ،’ سید محمد هاشمی ‘ در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، افزود: کشور آمادگی تولید ۴۷ هزار مگا وات برق را دارد در حالی که میزان مصرف در ساعات پیک ۴۱ هزار مگا وات است.

وی به بهره گیری از انرژی الکتریکی اشاره کرد و ادامه داد: برق مادر صنایع است و اکنون تولید برق در کشور به ۶۷ هزار مگاوات رسیده در حالی که این رقم قبل از انقلاب ۷ هزار مگاوات بوده است.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات برق وارد مدار شده است، گفت: در حالی که میزان برق عملیاتی ۵۷ هزار مگاوات است میزان مصرف در زمان پیک مصرف ۴۱ هزار مگا وات است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران از صادرات دو هزار مگا وات برق به کشو رهای همجوار خبر داد و گفت: عراق از جمله کشور هایی است که بخشی از برق مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند.

این مقام مسوول در شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان آنکه ،‌اکنون وضعیت شبکه تولید و توزیع برق مطلوب است، اظهار داشت: ۲۵ میلیون مشترک در کشور و ۴ میلیون مشترک در تهران وجود دارد ضمن آنکه ۱۳ هزار پست توزیع در کشور راه اندازی شده است.

به گفته هاشمی،‌میزان مصرف برق در تهران همزمان با ساعات پیک بار ۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: میزان مصرف در ساعات پیک در دو سال گذشته حدود سه هزار و ۸۵۰ مگاوات بود که این رقم با مدیریت مناسب در صنعت برق ۲۵۰ مگا وات کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران توضیح داد: ۲۰ درصد برق در تهران استفاده می شود و ۵۵ هزار پرسنل در کشور و ۳ هزا ر و ۵۰۰ نفر در تهران در این صنعت فعال هستند.

هاشمی همچنین به نام گذاری سال های گذشته به نام های اصلاح الگوی مصرف، همت مصاعف و کار مضاعف ،جهاد اقتصادی و کار و حمایت سرمایه ایرانی ،‌گفت: در این نام گذاری ها توجه خاص به تولید و مصرف شده است و برهمین اساس باید در تامین و مصرف انرژی نهایت کوشش را داشته باشیم .

وی گفت: بر اساس منحنی مصرف در ۱۰ روز از سال ۹۵ درصد انرژی مصرف می شود ضمن آنکه ۲۰ روز از تیرماه و ۲۰ روز از مردادماه نیز میزان مصرف بالاست به نحوی که میزان مصرف در تهران بیش از ۳هزار و ۶۰۰ مگا وات است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: اگر در این مدت صرفه جویی مناسبی انجام شود دولت می تواند میلیارد ها تومان صرفه جویی مالی کند.

این مقام مسوول در شرکت توزیع نیروی برق توصیه کرد که در این روز ها تا حد امکان از وسایل سرمایشی در ساعات پیک کمتر استفاده شود و ادارات دولتی نیز این امر را مد نظر قرار دهند.

هاشمی با تاکید بر عدم استفاده از لامپ های پر مصرف،‌گفت:‌ تجاوز از قدرت -پرداخت نکردن هزینه انشعاب -، بهره گیری از شبکه غیر مجاز و سرقت از شبکه از عواملی است که به تاسیسات برق صدمه زده و منجر به قطعی برق می شود.

این مقام مسوول در وزارت نیرو به راه اندازی سه سامانه در صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت:‌ سامانه ۱۵۲۱ برای پرداخت الکترونیکی قبوض، سامانه ۱۲۱ برای قطعی برق و سامانه ۸۵۱۲۱ برای نظارت و ارزیابی برق راه اندازی شده است.

اقتصام ** ۹۱۴۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.