نگرانی در خصوص افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان رفسنجانی

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در هفته سوم بهمن ماه ۱۰ نفر مبتلا به کرونا در سنین پایین در رفسنجان ثبت شده و موارد مثبت کودکان در حال افزایش است ضمن اینکه اخیرا موارد بستری هم در این سنین داشتیم.

دکتر”احمد جمالی‌زاده” عصر امروز ۵ اسفندماه در جلسه اضطراری ستادی کرونای رفسنجان اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌های شدیدی که وجود دارد، وضعیت شهرستان رفسنجان از نظر ابتلا به کرونا تقریبا از اول آذرماه رو به کاهش داشت که همزمان با شروع طرح شهید سلیمانی در شهرستان بود و با اقدامات بسیار خوب و مؤثری که در شهرستان انجام شد شاهد کاهش موارد بودیم و موارد بستری روند کاهشی پیدا کرد، اما اخیرا روند بیماران سرپایی مجددا افزایشی شده است.

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری هستیم، بیان کرد: موارد مثبت کرونا در سنین ۶ تا ۱۴ سال افزایش پیدا کرده که یکی از شاخصه‌های کرونای انگلیسی ابتلای کودکان و نوجوانان است. در آذرماه در اوج پیک چهار نفر نوجوان مثبت داشتیم که اخیرا این موارد افزایش داشته است.

جمالی‌زاده ادامه داد: در هفته سوم بهمن ۱۰ مبتلای سنین پایین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ثبت شده و موارد مثبت کودکان در حال افزایش است ضمن اینکه اخیرا موارد بستری هم داشتیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های طرح شهید سلیمانی این است که به ازای هر یک نفر مثبت پیگیری‌ اطرافیان این فرد انجام شود که تعدادی موارد مثبت را شناسایی می‌کنیم و میانگین افرادی که شناسایی شدند در دو هفته اخیر به ازای هر فرد، ۶.۲۳ نفر بوده است.

جمالی زاده به میزان رعایت پروتکل ها در شهرستان رفسنجان اشاره و بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها در دفاتر پلیس + ۱۰ هشت درصد، دفاتر پشخوان دولت شش درصد، پایانه‌های برون شهری چهار درصد، پایانه های درون شهری پنج درصد، نانوایی‌ها ۱۰ درصد، پاساژها ۳۰ درصد، هتل‌ها و امکان اقامتی ۱۵ درصد، مساجد و اماکن پنج درصد و مطب‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته است. در مجموع رعایت پروتکل‌ها در شهرستان رفسنجان حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: اگر بخواهیم بیماری را کنترل کنیم بر اساس نظرات کارشناسان، باید بالای ۹۵ درصد مردم از زمانی که از منزل بیرون می‌روند تا زمانی که برمی‌گردند ماسک بزنند که در این صورت می‌توانیم بیماری را در کنترل داشته و مرگ و میرها را در کمترین میزان در هفته داشته باشیم.

جمالی زاده اضافه کرد: رفت و آمدها، خریدها در امکان شلوغ، ترددها، مسافرت‌ها، میهمانی‌ها و …ریسک بسیار بزرگی برای اینکه شاهد موج چهارم بیماری در شهرستان باشیم، به‌شمار می‌روند، ضمن اینکه سیرجان وضعیت خوبی ندارد و امکان دارد وضعیت این شهرستان قرمز شود که اینها زنگ خطری برای شهرستان رفسنجان است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.