نگرانی مادران از عدم تخصیص اعتبار برای اجرای افزایش مرخصی زایمان

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : یک فعال جامعه زنان گفت: مسئولان نداشتن بودجه را سبب اجرایی نشدن افزایش مرخصی زایمان در سال جاری می‌دانستند و علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت در بودجه سال آینده این مشکل برطرف شود اما باز هم جای خالی آن در تخصیص اعتبار به چشم می‌خورد.

زهرا سجادی در گفت‌و گو با فارس گفت: افزایش مرخصی زایمان پیشنهاد شده بود و معاون رئیس جمهور نیز در ابتدای کار خود اظهاراتی را پیرامون این موضوع داشت و سپس حرف‌های قبل خود را رد کرد و گفت افزایش مرخصی زایمان همچنان پا برجا است و پس از بررسی‌های کارشناسانه اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: امید جامعه بانوان کشور این بود که بعد از بررسی‌ها به نتیجه برسند و در لایحه بودجه ۹۳ آن را لحاظ کنند و با توجه به پیشنهاد‌های مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت به نظر می‌آمد که دولت ورود جدی برای ارائه مشوق‌های فرزند آوری پیدا کند و مرخصی زایمان را از ۶ ماه به ۹ افزایش دهند چراکه این موضوع مصوبه مجلس است و اجرای آن تنها به بودجه نیاز داشت که متأسفانه انجام نشد.

این فعال جامعه زنان اظهار داشت: نکته دوم در ستاد ملی زن و خانواده بود که بعد از بحث‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگی اجتماعی زنان صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که اجرای بیمه زنان خانه‌دار را در سال ۹۳ باید به صورت جدی پیگیری کنند.

سجادی افزود: فاز اول اجرای این طرح برای نیازمندان، بخش دوم برای کم درآمدها و پس از آن تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام زنان خانه‌دار تحت پوشش بیمه قرار گیرند که این مسئله نیز در بودجه ۹۳ به خوبی لحاظ نشده است و سبب ایجاد نگرانی در بین جامعه زنان شده است. امیدوار هستیم با تدبیر نمایندگان مجلس اصلاحاتی انجام شود و این نقائص رفع شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.