نگرانی مجلس از گوشت‌های آلوده برزیلی رفع شد

۲۸م آذر ،

چکیده: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد: موضوع آلودگی گوشت‌های وارداتی از برزیل در جلسه این کمیسیون با مسئولان دو وزارتخانه بررسی و نگرانی‌ها در این باره تا حدودی رفع کرد.

علی ایران پور در رابطه با آخرین وضعیت تولیدات گوشت قرمز و سفید و میزان واردات آنها گفت: آلودگی گوشت‌های وارد شده از برزیل از جمله نگرانی‌هایی بود که در جلسه کمیسیون کشاورزی با  مسؤولان وزارتخانه‌های جهاد کشاوزی و صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح شد که توضیحات ارائه شده نگرانی‌ها را تا حدودی رفع کرد.

وی با بیان اینکه به نقل از مسئولان مربوطه، سازمان بهداشت جهانی آلودگی گوشت‌های برزیلی را تأیید نکرده است، تصریح کرد: با وجود آنکه کشورهای آمریکا، ژاپن و آفریقای جنوبی همچون بعضی از کشورها،  واردات گوشت از برزیل را ممنوع کرده ‌ند اما سازمان بهداشت جهانی با رد شایعه آلوده بودن گوشت‌های برزیلی، صادرات گوشت از این کشور را همچنان تأیید می‌کند.
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به استعلام‌های انجام شده از کشورهای مختلف مبنی بر دلایل آنها در ممنوعیت واردات گوشت از برزیل، ادامه داد: پاسخ تعدادی از استعلام‌ها دریافت شده و در حال دریافت مابقی استعلام‌ها هستیم.
 

فاصله ۳۵ درصدی برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز

وی با انتقاد از اظهارات مطرح شده در رابطه با قرار گرفتن کشور در آستانه خودکفایی تولید گوشت قرمز، اظهار داشت: بر اساس اظهارات مطرح شده، هم اکنون یک میلیون تن از گوشت مورد نیاز در داخل تولید و ۲۰۰ هزار تن نیز وارد می‌شود. ایران پور ادامه داد: خودکفایی این بخش نیازمند تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور است.


۷۶ هزار تن ذخیره فعلی مرغ در کشور


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تذکر اعضای این کمیسیون به مسئولان حاضر در جلسه در رابطه با تأمین مرغ شب عید، گفت: براساس آمار ارائه شده توسط رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کشور،  در حال حاضر ۷۶ هزار تن مرغ ذخیره شده در کشور وجود دارد.
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اظهارات مطرح شده در این جلسه را قانع کننده ندانست و گفت: بررسی ها در این رابطه تا زمان دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت همچنان ادامه خواهد داشت. 


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.