نگرانی مسئولان فیفا بابت میزبانی جام جهانی/ بلاتر: شاید در مورد انتخاب برزیل اشتباه کردیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال جهان – تظاهرات گسترده ای که در جریان مسابقات جام کنفدراسیون‌ها برزیل را فرا گرفت، مسئولان فیفا را به شدت نگران کرده است.

به گزارش ممتاز؛ اعتراض‌هایی که در جریان مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در برزیل صورت و تظاهرات گسترده ای که این کشور را فرا گرفت، مسئولان فیفا و به ویژه شخص سپ بلاتر را به شدت نگران کرده، طوری که حالا رئیس فیفا می گوید شاید در مورد انتخاب برزیل به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ اشتباه کرده اند.

هزاران برزیلی به هزینه های سنگین برگزاری جام جهانی در این کشور اعتراض کرده و معتقدند بهتر بود این هزینه ها صرف بهبود وضع آموزش و بهداشت در این کشور می شد. بلاتر در واکنش به این اعتراضها می گوید: «اگر دوباره این اتفاق بیفتد آن وقت باید این سئوال را مطرح کنیم که ایا تصمیم ما برای اعطای حق میزبانی به برزیل درست بوده یا نه.»  مسئولان فیفا بعد از جام کنفدراسیونها با دولت برزیل صحبت کرد و بلاتر می گوید خودش شخصا بار دیگر با «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل در ماه سپتامبر (شهریور) حرف خواهد زد: «بحث ما سیاسی نبود، بلکه تاکیدمان روی این نکته بود که در تمام مدت برگزاری جام کنفدراسیونها این ناارامی های اجتماعی وجود داشت. دولت (برزیل) حالا آگاه است که جام جهانی سال آینده نباید دچار چنین مشکلاتی باشد. از نظر من، این اعتراضها زنگ خطری برای دولت و مجلس برزیل بود. آنها باید روی این موضوع کار کنند تا دوباره تکرار نشود. اعتراضهای مردمی، اگر صلح‌امیز باشند بخشی از دموکراسی می باشند و باید پذیرفته شوند. ما مطمئنیم که دولت برزیل و به ویژه شخص رئیس جمهور، راه حل مناسب را برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه پیدا خواهند کرد.»

بلاتر با تاکید خاصی گفت: «این فیفا نیست که باید از این ناآرامی ها درسی بگیرد، بلکه سیاست برزیل باید درس بگیرد. فیفا مسئول ناآرامی های اجتماعی برزیل نیست.» بلاتر همچنین بار دیگر از این گفت که احتمال برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فصل زمستان بسیار است و قطری ها باید به فکر برنامه ریزی در این مورد نیز باشند.

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.