نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از امنیت سایبری این کشور

نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از امنیت سایبری این کشور

مقامات امنیتی آمریکا نگرانی درحال افزایش خود را نسبت به امنیت سایبر این کشور اعلام کردند و در این میان یک مقام امنیتی میزان حملات سایبری به آمریکا را بسیار زیاد عنوان کرد.
به گزارش مهر، دبوراه پلانکت از سازمان امنیت ملی که مسئول حفظ شبکه های رایانه ای دولت آمریکا است، پیش بینی کرد که کنگره این کشور قانون امنیت سایبر که مدتهای مدیدی است در انتظار به سر می برد را ظرف سال آینده تصویب کند.

قانونگذاران ایالات متحده، تابستان امسال نتوانستند بر مناقشاتی که در رابطه با قوانین امنیت سایبر برای موسسات خصوصی ایجاده شده بود، غلبه کنند.

پلانکت رئیس سازمان ضمانت اطلاعات در سازمان امنیت ملی آمریکا به عنوان بازوی دفاعی این سازمان در جمع دانشجویان موسسه پلی تکنیک دانشگاه نیویورک اظهار داشت که به نظر می رسد که برخی از بازیگران فضای سایبر کاملا بدون پروا عمل می کنند رفتاری که ما آن را به عنوان رفتارهای تخریبی تلقی می کنیم.

وی افزود: حتی در زمان جنگ سرد نیز بلوکهای ملتها که با هرکدام از طرفین بودند تا طرف دیگر را از بین ببرند با نوعی حس محدودیت عمل می کردند.

دولت اوباما و کنگره خواستار امنیت سایبر قوتی تر شده و چین و روسیه را به هک کردن شبکه های رایانه ای آمریکا برای دستیابی به سود اقتصادی، جاسوسی و سایر انگیزه ها متهم کردند.

آمریکا درحالی نسبت به حملات سایبر سایر کشورها معترض است که برخی از منابع آگاه واشنگتن چندی پیش فاش کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی عملیات تهاجمی سایبر پیچیده ای را علیه ایران به کار گرفتند و تلاش کردند در تسهیلات هسته ای ایران اختلال ایجاد کنند.

مقامات تاکنون به صورت عمومی این تلاش را مورد تصدیق قرار نداده و هرگز از ظرفیتهای تهاجمی آمریکا در این عرصه سخن نگفته اند.

پلانکت در پاسخ به این سوال که میزان تهدید هک شدن از سوی روسیه، چین و سایر کشورها علیه آمریکا چقدر است، پاسخ داد، بسیار زیاد و افزود که به جز این نمی دانم این میزان را چگونه باید توصیف کنند.

اظهارات پلانکت از سوی یک مقام سازمان امنیت ملی که معمولا به لبهای خود قفل می زنند، نشان دهنده نگرانی درحال افزایش میان مقامات آمریکایی، قانونگذاران و روسای سازمانها نسبت به امنیت سایبر این کشور است.

شرکت امنیت رایانه ای مک آفی نیز چندی پیش گزارش دادند که یک گروه هکر که در سال ۲۰۰۹ به گوگل حمله کرده بود از آن زمان صدها حمله سایبر دیگر با تمرکز بر شرکتهای دفاعی و گروه های حقوق بشر انجام داده است.

کارشناسان امنیت سایبر به طور گسترده اعتقاد دارند که حملات گوگل از چین صورت گرفته است اما مقامات چینی این مسئله را که کشور آنها منبع حملات سایبر بوده تکذیب کرده اند.

شرکت امنیت رایانه ای سیمانتک نیز اظهار داشت که این گروه با استفاده از یک تکنیک که موجب می شوند حمله کنندگان سیستمهای دارای امنیت بالا را هک کنند، وارد عمل شده اند. آنها اظهار داشتند که این هکرها یا یک گروه بزرگ بوده اند که یک دولت آنها را حمایت می کند یا خود از سوی دولت مسئول این کار شده اند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.