نگرانی ها و واکنش ها درباره مشاهده یک مورد جنون گاوی در آمریکا

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی ‘ روماندی نیوز ‘ سوئیس ‘ روز چهارشنبه خبر داد ، وزارت کشاورزی آمریکا با تایید ابتلا یک راس گاو شیری به جنون گاوی در کالیفرنیا و این که این گاو چرخه غذایی را آلوده نکرده است، کوشید تا از نگرانی ها در این زمینه بکاهد.

این وزارتخانه در بیانیه ای با تایید این که مورد مشاهده شده اخیر چهارمین مورد ابتلا به ‘ آنسفالوپاتی اسفنجی شکل ‘ و یا جنون گاوی در آمریکا محسوب می شود ، افزود : این بیماری قابل انتقال به انسان از طریق شیر دام آلوده نیست و گوشت گاو مبتلا نیز مورد استفاده قرار نگرفته است.

صادرات گوشت آمریکا سالانه ۳۵۳ میلیون دلار درآمد عاید این کشور می کند و مکزیک ، کانادا ، کره جنوبی و ژاپن بزرگترین مشتریان گوشت آمریکا محسوب می شوند.

این گزارش با بیان این که نوع انسانی این بیماری در دنیا جان ۲۰۰ نفر را بویژه در انگلستان گرفته است ، به نقل از کارشناسان افزود : این بیماری قابلیت انتشار گسترده در میان دام و در پی آن انسان ها را دارد.

همچنین خبرگزاری فرانسه در اعلام نخستین واکنش های جهانی به اعلام این خبر ، گزارش داد : ۲شرکت وارد کننده گوشت در کره جنوبی واردات گوشت از آمریکا را به حال تعلیق درآوردند.

مترجمام ** ۹۰۵۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۳۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.