نگرانی چین از آماده‌باش موشکی کره‌شمالی

۱۰م آذر ،

عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی دو بخش از یک موشک دوربرد خود را آماده کرده است که این قضیه اخطاری نه تنها برای دشمنان بلکه برای چین، تنها متحد این کشور نیز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی هدف خود از این اقدام را هنوز بیان نکرده است و در مورد اینکه کی و اصلا آیا این موشک‌ پرتاب خواهند شد تردید وجود دارد. اما این تصمیم قطعا با محکومیت جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.

موسسه بین‌المللی تحقیقات پیشرفته دربارهٔ کره در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا درخصوص فعالیت اخیر در پایگاه اینترنتی موشکی “سوهائه” که در سواحل شمال غربی کره شمالی واقع شده است، گفت: این فعالیت‌ها نشانگر آن است که این کشور در حال تدارک پرتاب یک موشک سه مرحله‌ای است که تا آخر هفته اول دسامبر صورت خواهد گرفت.

عکسی که از یک ماهواره تجاری روز دوشنبه ارسال شده نشان دهنده تصاویری از دو تریلر است که براساس تحلیل دانشگاه هاپکینز ممکن است برای حمل دو بخش از این موشک سه مرحله‌ای استفاده شده باشد. این تصاویر دو تریلر را در نزدیکی ساختمان اصلی مونتاژ موشکی نشان می‌دهد که گفته می‌شود در آنجا موشک‌ها قبل از حمل به سکوی پرتاب که نیم مایل دورتر قرار دارد، مورد تایید نهایی قرار می‌گیرند.

مقامات کره جنوبی نیز تایید کردند که نشانه‌هایی مبنی بر آماده باش این پایگاه اینترنتی موشکی ملاحظه کرده‌ا‌ند. کره جنوبی این پرتاب را در هفته‌های آینده مقارن با انتخابات ریاست جمهوری ۱۹ دسامبر خود می‌داند.

علاوه بر تریلرها، تصاویر چند تانکر خالی را در چهار محل نشان می‌دهند که می‌تواند حاکی از آمادگی برای سوخت‌گیری باشد. همچنین نزدیک این ساختمان سازه‌ای ساخته شده‌ که از ریزش برف بر روی خودروهای حامل اشخاص عالی رتبه که برای بازدید خواهند آمد، جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.