نگرش تحلیلی مرحوم شهیدی به “اسلام”/ نفوذ فوق العاده آثار در کشورهای عرب زبان

سید محسن شهیدی در حاشیه برگزاری کنگره علامه شهیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت تجلیل از مفاخر و اندیشمندان کشورمان اظهار داشت: بعد از فوت چهره های فرهنگی، ادبی و شخصیت های ملی زنده نگه داشتن نام و یاد آنها یک وظیفه ملی است.

وی ادامه داد: در این راستا وزارتخانه ها و سازمانها یک وظیفه کاری دارند و علاوه بر آن یک رسالت معنوی برای تکریم شخصیت ها و ارزشهای فکری و فرهنگی جامعه دارند.

شهیدی با تاکید بر اینکه این گونه شخصیت ها باید زنده نگه داشته شوند، یادآور شد: این امر از مسئولیت های وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی است و خروجی آن نیز از آن جهت که معطوف به یک زندگی سراسر تلاش فرهنگی و ادبی است برترین درس، آموزه و سمبل برای جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از سال فوت علامه شهیدی که الان در آستانه پنجمین سالگرد ایشان هستیم این مطلب فروگذار نشده اس، افزود: اشخاص، موسسات، دستگاهها و نهادهای فرهنگی و افرادی که شاگرد ایشان بودند به اندازه اطلاعات و امکانی که داشتند در این حوزه فعالیت کردند.

فرزند علامه سید جعفر شهیدی تصریح کرد: با این حال با اطمینان می گویم جامع ترین و فراگیرترین همایش از میان همایش هایی که برای علامه شهیدی برگزار شده همایش بروجرد است.

شهیدی با اشاره به جایگاه علامه شهیدی در حوزه های مختلف ادبیات، تاریخ، فقه و … یادآور شد: آثار ایشان نفوذ فوق العاده ای در میان کشورهای عرب زبان داشته است به خصوص به خاطر نوع نگرش امروزی و تحلیلی که بر مسائل مربوط به اسلام داشتند.

وی با بیان اینکه اساسا فرهنگ کشورهای اسلامی غیرشیعی فاقد چنین رویکردی بوده است، تصریح کرد: به همین دلیل نسل جوان عرب استقبال زیادی از آثار علامه شهیدی کرده و این آثار در موضع گیریهای فکری آنها تاثیر زیادی داشته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.